حمید گودرزی در نشست مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین با نمایندگان تشکل ها و انجمن های مردم نهاد معلولین که در شیرخوارگاه سابق واقع در بلوار احمدی جنوبی شیراز برگزار شد، عنوان کرد: مشکلات معیشتی از اصلی ترین مشکلات معلولان در جامعه به شمار می رود.
کد خبر: ۷۹۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰ 24 November 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حمید گودرزی» امروز (یکشنبه 3 آذر) در نشست مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین با نمایندگان تشکل ها و انجمن های مردم نهاد معلولین که در شیرخوارگاه سابق واقع در بلوار احمدی جنوبی شیراز برگزار شد، عنوان کرد: مشکلات معیشتی از اصلی ترین مشکلات معلولان در جامعه به شمار می رود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس افزود: علاوه بر تامین هزینه های درمان، بسیاری از معلولان در جامعه در زمینه مخارج زندگی نیز مشکلاتی دارند و در حوزه امور توانبخشی به دلیل مشکلات جسمانی نیز نیاز به حمایت و هزینه بیشتری دارند.

وی با اشاره به وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان که از طریق واردات به دست آنها می رسد نیز گفت: سمعک یکی از کالاهای کاملا وارداتی است که قیمت تمام شده آن امروز بسیار بالا است.

گودرزی ادامه داد: بیش از 2 هزار نفر در فارس به ضایعاات نخاعی دچار هستند که تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز آنها دشوار و پر هزینه است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان با تاکید بر لزوم توجه به حمل و نقل ویژه معلولان عنوان کرد: خودروی مناسب سازی شده برای استفاده معلولان از ضرورت های حمل و نقلی این قشر از جامعه است که از خودروی شخصی تا ون و اتوبوس را در بر می گیرد.

وی با اشاره به پنج دستگاه ون در نظر گرفته شده از سوی شهرداری شیراز برای معلولان اظهار کرد: پیش از این اعلام شد که در روز جهانی معلولان (12 آذر) از این ون ها رونمایی می شود اما شیوه فعالیت و ارائه خدمات آنها هنوز مشخص نشده است.

گودرزی افزود: تحویل این ون ها به بهزیستی استان، امکان تامین راننده را برای ما فراهم می کند تا معلولان برای ایاب و ذهاب خود نیاز به پرداخت هزینه رفت و آمد نیز نداشته باشند.

وی با ابراز رضایت از گستردگی فعالیت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد وابسته به معلولان در فارس بیان کرد: حدود 90 سازمان مردم نهاد در این حوزه در فارس فعالیت دارد که از پیشرفت و توجه استان به جامعه معلولان خبر می دهد.

گفتنی است، معاون توانبخشی بهزیستی فارس در این نشست در سخنان خود همچنین بر توجه و تاکید معلولان برای مطالبه و تصمیم گیری در مورد نیازهای خودشان تاکید کرد که این موارد در سازمان های مردم نهاد و با حضور و مشارکت خود معلولان قابل انجام است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار