علیرضا تخت شاهی در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: کدورت آب تا ۱۰۰۰NTU در زلزله آبان ۹۶ در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، ازگله و یگان های نظامی خسروی و سومار افزایش یافته بود.
کد خبر: ۸۰۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 25 November 2019

علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به عمق تخریب زلزله ۲۱ آبان ۹۶ اظهار کرد: به دلیل تغییران زمین شناختی کدورت آب های سطح و زیرزمین در گام اول به ۵۰۰NTUو سپس ۱۰۰۰NTU افزایش پیدا کرد این درحالیست که توانایی حذف کدورت آب در کشور تا ۴۰۰NTU به مدت چند ساعت است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات به وجود آمده در تصفیه خانه سراب گرم سرپل ذهاب و نبود تکنولوژی مورد نیاز برای رفع این میزان کدورت آب، آب تصفیه شده از اسلام آباد به عنوان شهرستان معین در تانکرها بارگیری و به مناطق زلزله زده منتقل می شد اما به دلیل تردد بالای مسیر مواصلاتی مناطق زلزله زده این امر با کندی صورت می گرفت و به همین علت از دستگاه تصفیه مستقر در نمایشگاه تهران در ساعات بعدی استفاده و به سراب گرم سرپل ذهاب منتقل شد.

  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با استفاده از دستگاه تصفیه آب با تکنولوژی دانمارک و مستقر کردن ۲ کارشناس از آلمان در کمتر از ۳۰ ساعت توانستیم به تصفیه آب بپردازیم بطوری که در روز دوم تقریبا آب تصفیه شده برای بارگیری تانکرها فراهم شد.

 تخت شاهی تصریح کرد: حمام و تریلرهای آب گرم برای اربعین در کربلا و نجف اشرف مستقر بودند که در راه بازگشت به تهران و با وقوع زلزله به سرپل ذهاب منتقل شد. حمام های آب گرم با ۶۳ پرسنل در ۶ نقطه سرپل ذهاب مستقر و در روز سوم زلزله به خدمت رسانی مردم منطقه مشغول شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار