ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سه مرکز سرپناه شبانه (گرمخانه) در استان، گفت: برای پوشش بهتر بی‌خانمان‌ها به چهار گرمخانه دیگر در سطح استان نیاز داریم.
کد خبر: ۸۰۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 25 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فاطمه رضوان مدنی با اشاره به فعالیت سه مرکز سرپناه شبانه در سطح استان، گفت: در حال حاضر دو مرکز سرپناه شبانه در سطح شهرستان کرمانشاه فعال است که یک مرکز با ظرفیت 30 نفر ویژه مردان و مرکز دیگر با ظرفیت 20 نفر ویژه بانوان است.

وی افزود: در سطح دیگر شهرستانها نیز تنها یک مرکز در شهرستان اسلام آبادغرب با ظرفیت 20 نفر ویژه مردان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص ساعت فعالیت این مراکز، گفت: این مرکز از ساعت 19 شب تا هفت صبح فعالند، اما در فصول سرد سال ساعت کار این مراکز افزایش یافته و از ساعت 17 تا هشت صبح فعال هستند.

وی یادآور شد: ساعت کار مرکز سرپناه شبانه بانوان بیشتر بوده و زودتر کار خود را آغاز می‌کند.

رضوان مدنی در تشریح خدمات این مراکز به افراد بی سرپناه، به توزیع غذای گرم و وعده صبحانه اشاره کرد و افزود: در کنار بحث غذا و سرپناه، خدمات بهداشتی از جمله استحمام و توزیع بسته‌های بهداشتی به این افراد ارائه می‌شود. همچنین بسته‌های کاهش آسیب همراه با آموزش متناسب با مردان و زنان در این مراکز توزیع و ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: در فصول سرد سال نیز گاها توزیع لباس گرم بین این افراد صورت می‌گیرد.

رضوان مدنی با اشاره به فصل سرما و نیاز افراد کارتون‌خواب و معتادان متجاهر به سرپناه شبانه گفت: به دو سرپناه شبانه دیگر در کرمانشاه، یک مرکز در کنگاور و یک مرکز در سطح شهرستان هرسین نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی مراجعات باشیم. همچنین نیاز است برای پوشش مناسب مراجعین ظرفیت مرکز سرپناه شبانه اسلام آبادغرب هم افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر در شرایطی که هوا به شدت سرد بوده و تعداد مراجعین بالا باشد، تعدادی بصورت "کف خواب" از مراکز سرپناه شبانه استفاده می‌کنند و خدمات در این مراکز به آنها ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار