رئیس پیشین پارلمان عراق در مصاحبه با شبکه العالم در خصوص ناآرامی‌های اخیر این کشور از نقش آمریکا در آن سخن گفت.
کد خبر: ۸۰۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 25 November 2019

مداخلات سیاسی آمریکا در عراق از زبان سلیم الجبوری

به گزارش تابناک سمنان: «سلیم الجبوری» رئیس پیشین پارلمان عراق در مصاحبه با شبکه العالم تاکید کرد آمریکا در ناآرامی‌های اخیر عراق دست داشت.

سلیم الجبوری درباره دخالت بیگانگان در ناآرامی‌های اخیر عراق گفت: در ابتدای شکل‌گیری تظاهرات در عراق، نشانه‌ای از مداخله سایر کشور‌ها در آن وجود نداشت. به طوری که مردم عراق برای مطالبات خود به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را به عملکرد وزارتخانه‌ها و موسسات مختلف بیان کردند، اما چندی بعد نشانه‌هایی از مداخلات سایر کشور‌ها در تظاهرات دیده شد. بنابراین من بعید نمی‌دانم برخی از کشور‌ها تلاش کرده باشند از تظاهرات مردم عراق و بحرانی شدن شرایط کشور سوءاستفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاخ سفید به انتخابات زودهنگام در عراق فراخواند و علاوه بر این مقامات آمریکایی تاکنون بار‌ها و بار‌ها ضمن مداخله در امور داخلی عراق، حتی درباره مجازات برخی مقام‌های عراقی که آن‌ها را عاملان اصلی بحران در کشور می‌دانند اظهارنظر کردند.

سلیم الجبوری اعلام کرد: از ابتدای تظاهرات تلاش شد چهره سیاسیون در عراق مخدوش شود و این چنین به مردم القا شود که تا این فضای سیاسی وجود دارد امکان بهبود شرایط وجود ندارد. حضور آمریکایی‌ها در عراق بر کسی پوشیده نیست و تنها به توافقنامه‌هایی که دولت عراق با آمریکا منعقد کرده است محدود نمی‌شود بلکه دایره آن به مداخلات سیاسی نیز رسیده است.

رئیس پیشین پارلمان عراق خاطر نشان کرد: دولت عراق باید درباره نقش سایر کشور‌ها از جمله آمریکا در بحران این کشور به شکل واضح و آشکار با مردم سخن بگوید. آمریکا سال‌ها پیش اعلام کرد عراق در چارچوب طرح آمریکا برای منطقه قرار دارد و نمی‌تواند نقش دیگری در منطقه ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار