کد خبر: ۸۰۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 26 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از اتمام آواربرداری 800 واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد و گفت: تاکنون 168 اتاقک پیش‌ساخته اسکان موقت نیز احداث و تحویل متقاضیان شده است.
محمدباقر هنربر اظهار داشت: کار آواربرداری خانه‌های تخریب شده در این زلزله، با مسئولیت بنیاد مسکن و مشارکت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های راه‌سازی بخش خصوصی، سپاه، وزارت دفاع و اداره کل راهداری و هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان پیشرفت خوبی داشته و تاکنون آواربرداری 800 واحد مسکونی در این مناطق تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه 230 خانوار این مناطق متقاضی احداث اتاقک 12 متری اسکان موقت هستند، گفت: تاکنون 168 واحد احداث و تحویل متقاضیان شده و 62 واحد نیز در مرحله دیوارچینی هستند که تا پایان هفته احداث آنها نیز تمام می‌شود.

هنربر همچنین از توزیع 225 واحد کانکس اسکان موقت از سوی خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی خبر داد و گفت: تعدادی از واحدهای دامی نیز تحویل اهالی روستاهای زلزله‌زده شده و بقیه واحدهای مورد نیاز با همکاری بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در حال ساخت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در خصوص تسهیلات بلاعوض ده میلیون تومانی دولت برای زلزله‌زدگان استان نیز گفت: 2654 نفر متقاضی این تسهیلات هستند که تاکنون برای 1070 نفر تسهیلات پرداخت شده و مابقی نیز ظرف 48 ساعت آینده پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :