معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: وظیفه اصلی نماینده مردم قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، مردم باید کسی را انتخاب کنند که به خوبی از عهده این مسئولیت برآید.
کد خبر: ۸۰۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 28 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،اولين نشست خبري تخصصي با موضوع انتخابات اسفند ٩٨ با حضور نمايندگان خبرگزاري ها امروز پنج شنبه ٧ آذرماه در دفتر معاونت سياسي و امنيتي استانداري برگزار شد ،در این جلسه محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: امیدواریم منش، رفتار و کردار ما برگرفته از این فرهنگ ناب باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو در ۲ اسفند سال جاری خاطر نشان کرد: حضور مردم در پای صندوق رای نشان از اقتدار ملی و حاکمیت مردم در سرنوشت خودشان است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی صحنه تبدیل شعار به شعور است افزود: امیدواریم فضای انتخابات به گونه‌ای باشد که همه سلایق، عقاید و اندیشه ها در انتخابات حضور پیدا کنند تا قدرت مشارکت مردم بیشتر شود و این مهم از ملاک‌های مشارکت حداکثری مردم است ما در ادوار گذشته شاهد حضور حداکثری مردم بودیم و قطعاً در این دوره هم این حضور رقم خواهد خورد.

الهی تبار با اشاره به اینکه کشور از نظر اقتصادی در یک جنگ تمام عیار است تصریح کرد: دشمن از همه ظرفیت‌ها برای تحت فشار قراردادن مردم استفاده می‌کنند و به هیچ معاهده بین‌المللی هم پایبند نیست در اوایل سال ۹۷ و فضاسازی علیه ملت و انقلاب شدت گرفت ولی این کشور سرمایه بزرگی دارد که حمایت ملت است.

معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: مردم با حضور حداکثری در این انتخابات ثابت خواهند کرد که نظام استکبار بار دیگر در محاسبات خود اشتباه کرده است.


وی با بیان اینکه دو نهاد اصلی متولی این انتخابات هستند اظهار کرد: وزارت کشور مسئولیت اجرای انتخابات و شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر آن را به عهده دارد، قانونگذار وظیفه هر کدام را مشخص و در قانون چارچوب‌هایی را برای آنها مشخص کرده است. در قانون وزیر کشور مجری انتخابات و در حوزه‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به عنوان مسئولین برگزاری انتخابات هستند. برای بهتر اجرا شدن انتخابات شورای با محوریت معاونت سیاسی امنیتی استانداری برای پشتیبانی، حمایت و مدیریت اجرایی انتخابات در بخش‌های مختلف تشکیل شده است.


الهی تبار ابراز کرد: ستاد امتخابات در استان از اردیبهشت کار خود را آغاز کرده کمیته‌هایی در این ستاد تعریف شده شامل کمیته پشتیبانی، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، کمیته امنیتی، کمیته حراست و استعلام، کمیته حقوقی استانداری و کمیته آموزشی که وظیفه آموزش کلی افرادی که در انتخابات نقش‌آفرین هستند را برعهده دارد.

معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استاندار اظهار کرد: انتخابات شامل ۲۵ فرآیند است که ۲۴ فرایند از آنها به صورت سیستماتیک خواهد بود و فقط رای گیری و شمارش به صورت دستی انجام می شود و بقیه مراحل در سامانه جامع انتخابات انجام می شود این سامانه باعث می‌شود تا سلایق و دخالت های شخصی کمتر شوند و سلامت در انتخابات رقم بخورد.


وی با اشاره به برنامه زمانبندی انتخابات عنوان کرد: از روز یکشنبه ۱۰ آذر با دستور وزیر کشور خطاب به فرمانداران و بخشداران حوزه انتخابی آغاز می‌شود، فرمانداران و بخشداران موظف به تشکیل هیئت‌های اجرایی هستند که از ۳۰ نفر از معتمدین هر منطقه تشکیل می شود هیئت های اجرایی پس از ۶ روز تا ۱۵ آذر فرصت دارند معتمدین را معرفی و به موازات امر ثبت‌نام از نامزدان انتخاباتی صورت خواهد گرفت، در ایران برای ثبت نام نامزدهای انتخاباتی به حوزه انتخابی مراجع کنند که حوزه ها در استان شاملحوزه انتخاباتی کرمانشاه، حوزه دالاهو، حوزه اسلام‌آباد، حوزه قصرشیرین، حوزه اورامانات و حوزه کنگاور است که هر کدام چند شهرستان را در برمی‌گیرد مراجعه کنند و برای ثبت نام در خارج از کشور هم می‌توان به سفارت و کنسولگری های مراجعه کنند.

الهی تبار ضمن توصیه به داوطلبین جهت ثبت نام اذعان داشت: ثبت نام را به روز آخر موکول نکنند زیرا اگر ثبت‌نام برابر قانون به اتمام برسد دیگر ثبت نام صورت نخواهد گرفت. همچنین مراجع چهارگانه که مسئول پاسخ به استعلامات هستند اطلاعات اشخاص را رصد و اطلاعات و سوابق داوطلبان را در اختیار حوزه انتخابی کشور قرار می‌دهند و از روز ۱۷ آذر فرمانداران فرصت دارند صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تا ۲۶ آذر بر اساس سوابق و مدارک بررسی کنند داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام به فرمانداری های اسلام‌آباد، قصرشیرین، سنقر، کنگاور، پاوه و کرمانشاه مراجعه کنند.

به گفته این مسئول،نمایندگان مجلس جایگاه ویژه‌ای در نظام تصمیم گیری کشور دارند به دنبال انتخاب کسانی باشیم که عصاره فضایل مردم یک منطقه باشند، وظیفه اصلی‌شان که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است را به درستی انجام دهند. ما نیز به دنبال قانون‌مداری و بی طرفی در انتخابات هستیم رسانه ها نیز می توانند در بحث انتخابات به انتخاب فرد اصلح توسط مردم کمک کنند.
 
 معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری در پایان گفت:مدارک لازم جهت ثبت نام داوطلبین شناسنامه، کارت ملی، عکس ۳×۴، کارت پایان خدمت و یا مدرک تعیین کننده وضعیت خدمت، آخرین مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و گواهی رسمی مبنی بر عدم اشتغال از ۶ ماه قبل از ثبت نام و سن داوطلبین باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار