فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:روز جهانی معلولان،یادآور عزم ملی جهت برابرسازی فرصت ها و رفع تبعیض های فراروی افراد دارای معلولیت است.
کد خبر: ۸۰۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 01 December 2019

فاطمه رضوان مدنی در گفتکو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت اظهار داشت:هفته جهانی معلولان با شعار ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر عادلانه و پایدار از ۹ آذر آغاز شده و تا ۱۵ آذر ادامه محدودیت ایجاد نمی کند و باید در جهت رفع تبعیض ها و برابرسازی فرصت ها گام برداشت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره کل بهزیستی در جهت پیشگیری از معلولیت مادرزادیخاطر نشان کرد:در حال حاضر ۵ مرکز مشاور ژنتیکی در سطح استان زیر نظر اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۲ مرکز در شهرستان کرمانشاه و ۳ مرکز نیز در شهرستان های اسلام آباد غرب، کنگاور و پاوه قرار دارد و افرادی که قصد ازدواج دارند به جهت پیشگیری از معلولیت فرزند خود به این مراکز مراجعه و یک ریسک خطر به آن ها اعلام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: افرادی که قصد ازدواج دارند بخصوص در بحث زوجینی که نسبت فامیلی دارند و علاوه بر آن افرادی که سابقه‌ی بیماری خاص در خانواده دارند حتما باید قبل از ازدواج به مراکز ژنتیکی مراجعه کرده تا اقدامات تشخیصی ژنتیک برای آن ها انجام گیرد.

رضوان مدنی در نهایت با تشریح برنامه های آگاه سازی پیشگیری از معلولیت تصریح داشت: در حال حاضر با همکاری آموزش و پرورش استان کرماتشاه مقاطع دهم و یازدهم دبیرستان در حال فراگیری برنامه‌ی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت هستند و در سال حدود ۲۰۰۰۰ دانش آموز از این آموزش ها بهره مند می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار