«ونوس بیات» شاعر و عکاس کرمانشاهی و مولف مجموعه شعر «فیلمفارسی» برگزیده پنجمین جشنواره سراسری شعر نیاوران شد.
کد خبر: ۸۰۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،این هنرمند کرمانشاهی گفت: در شهرستان‌ها خیلی به شعر و فعالیت‌های فرهنگی بها داده نمی‌شود و این جشنواره فرصت خوبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد و من هم از دریافت این جایزه بسیار خوشحالم.

وی افزود: مدیران استانی باید نگاه جدیدی به شعر معاصر داشته باشند و تریبونی را در اختیار علاقه‌مندان و شاعران قرار دهند تا بتوانیم به سمت اشعار مدرن حرکت کنیم و از فضای شعری سنتی و قدیمی فاصله بگیریم.

پنجمین جشنواره سراسری شعر نیاوران پنجشنبه ۲۳ آبان ماه با معرفی برگزیدگان بخش‎های مختلف پایان یافت. 

در این برنامه از پنجمین مجلد کتاب ( پایتخت شعر) حاوی منتخبی از اشعار ارسال شده به جشنواره شعر نیاوران در ۸۴۹ صفحه رونمایی و به هر یک از دعوت‌شدگان یک نسخه اهدا شد.

پس از انتشار فراخوان این جشنواره در ۲۷ فروردین سال جاری ، یک هزار و ۸۷ نفر در ۲ بخش آزاد و ویژه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز چهار هزار و ۲۸۷ قطعه شعر بوده است.

تعداد شرکت‎کنندگان در بخش آزاد-کلاسیک ۳۶۳ نفر با یک‌ هزار و ۶۷۰ قطعه شعر، در بخش آزاد سپید ۲۹۶ نفر با یک‌هزار و ۳۰۱ قطعه شعر، در بخش آزاد طنز ۲۵ نفر با ۹۸ قطعه شعر و در بخش آزاد ترانه ۶۸ نفر با ۲۴۲ قطعه شعر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

در بخش ویژه کلاسیک نیز ۱۲۱ نفر با ۲۹۱ قطعه، در بخش ویژه سپید ۱۷۸ نفر با ۵۳۶ قطعه شعر، در بخش ویژه طنز سه نفر با ۱۳ قطعه شعر، و در بخش ویژه ترانه ۳۳ نفر با ۱۳۶ قطعه شعر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

جشنواره شعر نیاوران از سال ۹۴ اولین دوره خود را به دبیری استاد محمد سلمانی و به همت سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران آغاز کرده که هر سال با استقبال بسیاری از سوی علاقه مندان حوزه شعر مواجه شده و توانسته طی پنج دوره گذشته، به اعتبار چشمگیری بین جشنواره های ادبی دست پیدا کند.

ونوس بیات دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه رازی است.

برگزیده پنجمین جشنواره سراسری شعر نیاوران در ۱۳۹۸، نامزد جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران (شاعران فارسی‌زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان ) در سال ۱۳۹۵، حضور در سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره - قزوین در سال ۱۳۹۴، شاعر شایسته تقدیر در نخستین جشنواره ملی شعر مرصاد در سال ۱۳۹۳، کسب مقام دوم در سلسله مسابقات سراسری " مشاعره " - دانشگاه رازی - در سال۱۳۹۳، فعال فرهنگی اجتماعی در کنگره شعر فجر - دانشگاه رازی کرمانشاه - در سال ۱۳۹۳و برگزیده کنگره شعر فجر - دانشگاه رازی -در سال ۱۳۹۲ بخشی از افتخارات و فعالیت‌های این هنرمند کرمانشاهی است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار