رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: فرآیند رسمی انتخابات از ۸ صبح امروز با دستور وزیر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 01 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد ابراهیم الهی تبار رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت:ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری و معرفی اعضای هیات های اجرایی از سوی فرمانداران از امروز آغاز می شود و داوطلبان برای ثبت نام به مراکز حوزه های انتخابیه استان مراجعه کنند.تمامی امور انتخابات نیز از طریق سامانه جامع انتخابات انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به جدول زمان بندی فرآیند ثبت نام انتخابات اضافه کرد:ثبت نام از داوطلبان از ۸صبح دهم آذرماه آغاز و تا ساعت ۱۸روز شنبه شانزدهم آذرماه ادامه خواهد یافت و توصیه می شود داوطلبان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند چون زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه تصریح داشت:ملاک و فصل الخطاب در انتخابات مفاد قانون است که ماده ۲۸ قانون انتخابات حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان را مشخص کرده است.حداقل سن داوطلبان ۳۰سال و حداکثر ۷۵سال در زمان ثبت نام باید باشد و هیات اجرایی بر اساس مستندات وظیفه دارند در مورد بررسی صلاحیت نظر خود را اعمال کنند.کسی که بر اساس مفاد قانون شرایط داوطلبی انتخابات مجلس را نداشته باشد رد صلاحیت خواهد شد.همچنین هرگونه تبلیغات افراد با عنوان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب شده و در بررسی صلاحیت ها دخالت داده خواهد شد.تحرکات انتخاباتی نیز در فضای مجازی رصد خواهد شد و گزارشات آن احصا خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد امنیت انتخابات بیان داشت:ستاد امنیت انتخابات در استان تشکیل شده و نخستین کار آن تهیه اطلس امنیتی انتخاباتی استان بود که نهایی شده است و همچنین تهدیدها و چالش های متصور بر انتخابات را بررسی کرده ایم و به دنبال برگزاری انتخابات امن و سهولت دسترسی مردم به شعب اخذ رای بوده ایم.

الهی تبار حضور مردم در صحنه انتخابات را نقطه قوت نظام و برهم زننده محاسبات دشمن دانست و تصریح داشت:حضور مردم در انتخابات سرمایه بزرگ اجتماعی نظام است و مردم ،نخبگان و شخصیت های برازنده نمایندگی را انتخاب کنند.همچنین نهاد نظارتی هم در این روند موثر است و قدرت انتخاب مردم را بیشتر می کند و باید شرایط را برای حضور جریان های مختلف درون نظام فراهم کند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت رای مردم افزود:رای مردم ارزش بالایی دارد و باید برای آن دقت نظر داشته باشند و توسعه سیاسی در پی توانمندی افراد برای چگونه انتخاب کردن و چگونه انتخاب شدن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار