رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است و این اطمینان را به هم استانی‌ها می‌دهم که این آنفلوآنزا مشاهده شده از نوع انسانی است.
کد خبر: ۸۰۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از فارس کرمانشاه، محمودرضا مرادی صبح امروز در نشست با مدیران حوزه سلامت شهرستان هرسین، اظهار داشت: خدمات سلامت، بی‌وقفه، لازم و ‌همیشگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: نمی‌توان این خدمات را قطع یا کاهش داد و در این میان طلب‌های ما از بیمه‌ها، خدمت را برای ما بسیار سخت‌تر کرده و علاوه بر آن از محل ارزش افزوده نیز 10 ماه است مبلغی به دانشگاه داده نشده است.

وی گفت: این عدم پرداخت‌ها سبب شده حق‌الزحمه پزشکان و پرسنل بیمه روستایی که از جوانان‌خوب ما هستند و‌ در نقاط دور خدمت می‌کنند را به سختی و‌ با تاخیر فراهم‌ کنیم.

مرادی ادامه داد: چند برابر شده هزینه‌های بیمارستان‌ها منجر به ضعیف شدن تدریجی مجموعه می‌شود، اما ما خدمات را به بهترین شکل انجام داده‌ایم.

این مسؤول یادآور شد: در زمینه تجهیزات سرمایه‌ای کار بسیار بزرگی انجام‌گرفته و‌ دستگاه‌های پیشرفته، گران‌بها و مدرن دنیا به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی گفت: در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها علی رغم‌ مشکلات بودجه‌ای، پروژه‌های دانشکده پزشکی و خوابگاه 400 نفره را شروع کرده‌ایم، ساخت 32 واحد اقامتی پزشکان و بسیاری پروژه‌های دیگر در استان در حال اجرا است.

مرادی اظهار داشت: تامین نیروهای تخصصی و عمومی برای پروژه های جدی ، شهرستان‌ها و مراکز مختلف از جمله چالش‌های دانشگاه است که نیاز به همکاری مجمع نمایندگان دارد.

*381 مورد بیمار مبتلا به آنفلوانزا در کرمانشاه بستری شدند

این مسؤول در ادامه در پاسخ سوال خبرنگاران درخصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان، گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است و این اطمینان را به هم استانی‌ها می‌دهم که این آنفلوآنزا مشاهده شده از نوع انسانی است.

وی با بیان اینکه تاکنون 381 مورد در این زمینه بیماری بستری شده در استان گزارش شده است، افزود: اکثر ترخیص شده‌اند، 2 مورد مرگ نیز مربوط به بیماران پرخطر بوده است که یکی از آن‌ها دارای بیماری قلبی(جراحی قلب باز) و دیگری دارای نارسایی کلیوی بوده که به‌دلیل شروع دیرهنگام درمان، جانخود را از دست داده‌اند.

شیوع آنفلوآنزا امسال زودتر از سال‌های پیشین آغاز شده، رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری و پرهیز از خوددرمانی از توصیه‌های مرادی به شهروندان بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار