معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از آغاز ثبت نام طرح "مسکن ملی" در کرمانشاه از ۱۶ آذرماه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 02 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالرضا غفوری ، با اشاره به استارت پروژه مسکن ملی در کشور از ابتدای مهرماه امسال، گفت: این طرح بطور همزمان در همه استانهای کشور شروع شد و در کرمانشاه نیز در مرحله تامین زمین برای اجرای این پروژه قرار داریم.

وی با اشاره به شروع ثبت نام مسکن ملی در کرمانشاه از 16 آذرماه، گفت: افراد متقاضی باید با مراجعه به سامانه اقدام طرح ملی برای دریافت این واحدها ثبت‌نام کنند.

غفوری در خصوص شرایط افراد برای دریافت مسکن ملی، گفت: این واحدها تنها به افرادی داده می‌شود که زمین، ساختمان و یا تسهیلات یارانه ای خرید و ساخت مسکن دریافت نکرده باشند و نیز از تاریخ اول فروردین 1384 فاقد هرگونه سابقه مالکیت شخصی ملک یا زمین باشند.

وی افزود: همچنین این واحدها به افراد متاهل داده می‌شود و این افراد باید در شهری که متقاضی دریافت مسکن ملی در آن شده‌اند، پنج سال سابقه سکونت داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار مردان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار و نیز دختران مجرد بالای 35 سال نیز می‌توانند برای دریافت این واحدها ثبت نام کنند.

غفوری با بیان اینکه چارچوب تخصیص این واحدها و ساخت آنها مشابه "مسکن مهر" است، گفت: تنها در بحث تسهیلات این واحدها تفاوت‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه رقم تسهیلات بیشتر بوده و بین 75 تا 100 میلیون تومان به ازای هر واحد با نرخ سود 18 درصد است و بازپرداخت آن نیز 12 ساله در نظر گرفته شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افراد متقاضی برای دریافت این واحدها باید سهم آورده داشته باشند.

غفوری در خصوص قیمت تمام شده این واحدها یادآور شد: برآورد صورت گرفته برای هزینه ساخت هر متر از این واحدها در استان بین دو تا 2.5 میلیون تومان است که هزینه‌های جانبی مانند پروانه ساخت هم به آن اضافه می‌شود و بخشی از این اعتبار از طریق تسهیلات و بخشی هم از طریق سهم آورده مردم تامین می‌شود.

این مسئول از برنامه ریزی برای ساخت 1500 واحد در فاز اول این طرح در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در سایر شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان نیز که متولی آن بنیاد مسکن است، در فاز اول طرح در مجموع 1700 واحد ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به انجام مطالعات جامع مسکن در برخی شهرها نیاز به ساخت این واحدها نیست و برای همین این طرح در همه شهرهای استان اجرا نمی‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار