مدیر پایگاه آناهیتا از رونمایی از تمبر معبد آناهیتا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد ثبت ملی این اثر تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 02 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مرتضی گراوند  اظهار کرد: مراسم رونمایی از تمبر معبد آناهیتا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد قرار گرفتن این اثر در فهرست آثار ملی کشور، امروز(یازدهم آذر) باحضور جمعی از مسئولین استانی در محل معبد آناهیتا برگزار شد.

وی تصریح کرد: حامی مالی تمبر معبد آناهیتا یکی از بانک‌های استان بوده و در این تمبر هم از عکس ستون‌های معبد استفاده کرده‌ایم.

مدیرپایگاه معبد آناهیتا در ادامه از گشایش نمایشگاه عکس "نیم قرن فعالیت‌‎های باستان شناسی در معبد آناهیتا" درحاشیه مراسم رونمایی از تمبر این اثر تاریخی یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه 35 قطعه عکس از فعالیت‌های باستان شناسی صورت گرفته در معبد آناهیتا از سال 1348 تا به امروز به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج مرحله کار مطالعه، کاوش، مرمت و ساماندهی در معبد آناهیتا انجام گرفته، عنوان کرد: اولین مطالعات و فعالیت‌های باستان شناسی در معبد آناهیتا مربوط به سال 1348 است که توسط مرحوم کامبخش فرد از باستان شناسان مطرح ایرانی شروع شد و تا سال 1354 ادامه یافت.

گرواند تصریح کرد: در سال 1356 تا 1357 نیز مرحوم آذرنوش، در سال 1368 مرحوم ولی نوری و در سالهای1368 تا 1380 نیز مهریار و کبیری از دیگر باستان شناسان ایرانی در این محوطه تاریخی فعالیت‌های باستان شناسی انجام دادند.

وی افزود: آخرین مرحله مطالعات باستان شناسی در معبد آناهیتا توسط گروه باستان شناسان دانشگاه ساپینزا رم درحال انجام است که از روزهای گذشته شروع شده و تا چند روز آینده هم ادامه خواهد داشت.

مدیرپایگاه آناهیتا اضافه کرد: این گروه باستان شناسی طی روزهایی که در معبد فعالیت داشتند، روی سبک نظام ستون سازی و مواد فرهنگی کشف شده در معبد مطالعاتی را انجام دادند و در روزهای آینده به کشورشان بازخواهند گشت تا مطالعاتشان را مورد بررسی قرار دهند و نتایج آن را منتشر کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار