ایسنا/کرمانشاه از طرح یاری گران زندگی با محوریت توانمندسازی سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 02 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از این طرح که با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی، امروز (یازدهم آذر ) در تالار شهید مفتح کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه ایده آل، موفق و تاثیرگذار داشته باشیم، باید روی آموزش و پرورش کار کنیم.

یزدان پناه اضافه کرد: آن چیزی که می‌تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود هدایت کند فرهنگ است، زیرا از پرتو فرهنگ خیلی از مشکلات کنونی جامعه حل خواهد شد.

یزدان پناه با اشاره به توانمندسازی ۶۶۷ نفر از فرهنگیان استان در طرح یاری‌گران زندگی، گفت: ۴۶۵ نفر از این فرهنگیان در مقطع ابتدایی، ۱۱۷ نفر در متوسطه اول و ۸۵ نفر در متوسطه دوم در این طرح شرکت کرده اند.

وی ترویج پیام های فرهنگی در جامعه را از اهداف اجرای طرح یاری گران زندگی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش مشکلات حوزه آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی امر پیشگیری در اولویت است، گفت: اگر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خوب کار کنیم، خیلی از مشکلات پیش نمی‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: کار کردن در حوزه آموزش و پرورش بسیار سخت و در عین حال تاثیرگذار بوده و نیاز به هزینه کردن و سرمایه‌گذاری و همراهی دستگاه‌های مختلف دارد.

یزدان پناه در ادامه اشاره ای هم به جا ماندن برخی از فرهنگیان منطقه بیلوار و فیروز آباد از حق مناطق جنگی داشت و از نمایندگان مجلس خواست برای برخورداری این فرهنگیان که شاید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر باشند از حق مناطق جنگی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همچنین بازنشستگان از برخورداری از حق مناطق جنگی به عنوان حق مسلم خود محروم مانده‌اند که امیدواریم با تلاش نمایندگان این افراد هم از این حق برخوردار شوند.

یزدان‌پناه اشاره‌ای هم به موفقیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در شاخص ساماندهی نیروی انسانی در سراسر کشور داشت و این موفقیت را مرهون تلاش‌ها و همکاری مجموعه فرهنگیان استان عنوان کرد.

علی شمشیری دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز در این نشست پیشگیری را در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: اگر بخواهیم در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی توفیق پیدا کنیم، باید کار را از فرهنگ سازی در حوزه اقدامات پیشگیرانه شروع کنیم.

شمشیری با بیان اینکه اوایل روی کار آمدن دولت تدبیر و امید استان کرمانشاه از نظر شیوع آسیب های اجتماعی جایگاه خوبی نداشت و در خط قرمز بود، گفت: در این دولت کارهای خوبی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

شمشیری اشاره ای هم به تجهیز یک اردوگاه ۲۰ هکتاری متروکه در استان با هزینه کرد بین شش تا هفت میلیارد تومان برای اشتغال عتادین بهبود یافته داشت و افزود: با راه اندازی این مرکز دیگر دغدغه اشتغال معتادین بهبود یافته را نخواهیم داشت.

در انتهای این مراسم از طرح یاری گران زندگی در استان کرمانشاه رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار