شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم با حضور فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران گشایش یافت و در این نمایشگاه قالیبافان استان تولیدات و محصولات فرش ابریشم و کرک خود را ارائه کردند.
کد خبر: ۸۰۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ 04 December 2019

به گزارش تابناک قم، شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان در نمایشگاه دائمی استان قم گشایش یافت.

در این نمایشگاه قالیبافان استان تولیدات و محصولات فرش ابریشم و کرک خود را ارائه کردند.

فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در این مراسم با اشاره به اینکه فرش دست‌باف دومین کالای صادراتی کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: 20 درصد از صادرات فرش ایران به فرش دست‌باف اختصاص دارد، باهدف حمایت از فرش دست‌باف مجموعه دستگاه قضایی و اجرایی اقدامات مناسبی را در خصوص برخورد با مشابهت‌سازی این هنر ایرانی انجام داده‌اند.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس در این مراسم با اشاره به مشکل بیمه قالی‌بافان قمی گفت: برای تحت پوشش قرارگرفته 250 تن از قالی‌بافان قمی در مرحله نخست مجوزهای لازم دریافت شده است.

بهرام سرمست استاندار قم نیز با اشاره به حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان فرش دست‌باف را از مهم‌ترین اولویت‌های استان برشمرد و بیان کرد: برای گسترش و تقویت این هنر اصل که نقش بسزایی در ارزآوری و اشتغال دارد باید مقوله برند سازی و حل مشکل بیمه قالیبافان با جدیت پیگیری شود.

در حاشیه گشایش این نمایشگاه اعضای اتحادیه فرش دستباف قم در دیدار با مسئولان استان و رئیس مرکز ملی فرش ایران به بیان مشکلات خود درزمینهٔ تولید و صادرات فرش پرداختند.

این نمایشگاه تا 16 آذر هرروز از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برای بازدید عموم دائر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار