دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با انتقاد از فعالیت شرکت‌های تامین نیروی کار، گفت: بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت معیشتی نامناسبی دارند.
کد خبر: ۸۰۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 04 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اولیا علی‌بیگی ، با بیان اینکه شرکت‌های تامین نیروی انسانی به معضلی برای کارگران تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از این شرکت‌ها بدون اینکه سرمایه‌گذاری خاصی انجام دهند، درآمدزایی می‌کنند و فعالیت این شرکت‌ها درست مانند دلالی نیروی کار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه از اجحافی که این شرکت‌ها در حق نیروی کار می‌کنند هم یاد کرد و افزود: غالب این شرکت‌ها بلحاظ زمانی بیش از آنچه که در قانون کار آمده از کارگر کار می‌کشند و گاهی حتی حداقل دستمزد قانون کار را نیز به آنها پرداخت نمی‌کنند و کارگران این شرکت‌ها از بسیاری حقوق و مزایا محرومند.

به گفته علی‌بیگی این امر باعث شده بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسبی داشته باشند و اگر بگوییم بسیاری از آنها و خانواده‌هایشان دچار سوتغذیه هستند مبالغه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای حذف شرکت‌های واسطه تامین نیروی کار انجام شده، تاکید کرد: خوشبختانه در دولت قبل استفاده از این شرکت‌ها برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ممنوع شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه معتقد است، هم اکنون عمده این شرکت‌ها در در بخش‌های شبه‌دولتی، نهادها و بنیادها فعالیت دارند.

علی‌بیگی تنها راهکار مقابله با این شرکت‌ها را همکاری جدی دولت و مجلس برای حذف آنها و تامین نیروی کار به صورت مستقیم دانست و عنوان کرد: این امر خواسته جدی تشکل‌های کارگری است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار