معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از راه اندازی قرارگاه "احضار و اعزام" در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 04 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ علی اشرف نجفی امروز (13 آبان) با اشاره به عملیاتی شدن قرارگاه احضار و اعزام در استان گفت: این قرارگاه همزمان با سراسر کشور و در راستای تشدید برخورد با مشمولان غایب در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: تمام پلیس‌های رده پیشگیری ناجا در این قرارگاه در راستای برخورد با مشمولین غایب وارد عمل می‌شوند و از طرفی تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نیز ملزم به همکاری با این قرارگاه هستند.

نجفی تصریح کرد: این قرارگاه موظف است هم نسبت به برخورد با مشمولین غایب اقدام کرده و هم با صنوفی که این افراد را بکارگیری می کنند، برخورد کند.

وی افزود: در همین راستا اکیپی از سوی این قرارگاه نسبت به بازدید از تمامی صنوف به صورت مستمر اقدام خواهد کرد و در صورت مشاهده فعالیت مشمولان غایب در صنوف، ضمن شناسایی مشمولان غایب و معرفی آنها به دستگاه قضایی و پس از آن اعزام به خدمت همراه با گذراندن اضافه خدمت شش ماهه، با صنف متخلف نیز برابر قانون برخورد می‌شود.

نجفی خاطرنشان کرد: صنوف متخلف به مراجع قضایی معرفی و در مرحله اول 10 میلیون تومان جریمه و در مراحل بعدی مبلغ جریمه آنها به ترتیب دو تا سه برابر می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به سخت گیری این قرارگاه در برخورد با مشمولان غایب، از همه این افراد درخواست می‌شود خودشان نسبت به تهیه دفترچه آماده به خدمت اقدام کنند.

وی افزود: در صورت خودمعرفی این افراد برای اعزام به خدمت، تمهیداتی برای تسهیل خدمت آنها در نظر گرفته خواهد شد، از جمله اینکه بتوانند در محل زندگی فعلی خدمت کنند و در صورتی که در دوران خدمت مرتکب غیبت مجدد نشوند، اضافه خدمت شش ماهه آنها بخشیده خواهد شد.

نجفی یادآور شد: در خصوص مشمولان غایب متاهل نیز به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت کسر خواهد شد و این افراد حتما در محل زندگی خود خدمت خواهند کرد.

نجفی در ادامه در خصوص معافیت تحصیلی دانشجویان نیز یادآور شد: دانشجویان باید به محض قبولی در دانشگاه به امور دانشجویی مراجعه کرده و پیگیر دریافت برگه معافیت تحصیلی شوند، وگرنه در ادامه تحصیل با مشکل مواجه خواهند شد.

این مقام انتظامی افزود: برای افرادی که بصورت پیوسته دوران تحصیل مدرسه آنها تا 20 سالگی به درازا کشیده، معافیت تحصیلی لحاظ نمی‌شود و این افراد حق تحصیل در دانشگاه پیش از اعزام به خدمت را ندارند و باید بعد از گرفتن دیپلم برای اعزام به خدمت اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار