معاون تابناک کشور:
معاون تابناک کشور از لزوم هم فکری مدیران کل و اصحاب رسانه در جهت توسعه استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 05 December 2019

خبرنگاران به عنوان کارشناس رسانه باید در کنار مدیران باشند

علی بیات در جلسه مشترک تابناک کرمانشاه و مدیران کل میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای و ریاست سازمان جهادکشاورزی استان در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب گفت: امروز صحنه‌ای را می‌بینیم که مدیران کل استان با مدیران و خبرنگاران یک رسانه دور یک میز نشسته و برای توسعه استان دغدغه دارند؛ این صحنه‌ای است که شاید در یک دهه گذشت کم سابقه است؛ ظرفیت به وجود آمده را باید در رویداد‌های مختلف مثل کرمانشاه ۲۰۲۰ استفاده کرد. مشکل عمده همه استان‌ها در ادارات کل و رسانه‌ها بخشی نگری و پیگیری موضوعات به صورت منفرد است. در استان سرمایه گذار و گردشگر باید ورود کند که هم افزایی و هم فکری باید شکل بگیرد بطوریکه در جلسات تمامی مدیران و تمامی رسانه‌ها در این هم اندازی شرکت کرده و با محوریت توسعه استان حرکت کنند.

معاون تابناک کشور در ادامه افزود: ادارات کل استانی به دلیل کمبود منابع و نیرو نمی‌تواند تنها با اداره روابط عمومی خود صدای سازمان و اداره کل مربوطه را به مردم برساند. نهاد‌های رسمی در استان مثل شورای روابط عمومی وجود دارند، اما ما نیازمند شورای غیررسمی با حضور روابط عمومی و رسانه‌ها در جهت افزایش پتانسیل‌های استان هستیم که این امر باعث نشان دادن ظرفیت‌های استان در سطح ملی نیز می‌شود.

بیات با بیان اینکه رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ فرصتی برای جمع شدن اصحاب رسانه و مدیران کل است، اظهار کرد: رویداد‌های اجرا شده در کشور بطور معمول با اقدامات خاصی انجام و در روز پایانی آن به اتمام می‌رسد؛ اما در خارج از کشور برای شروع فرآیند خاصی رویداد برگزار می‌شود؛ بنابراین اختتامیه ۲۰۲۰ می‌تواند آغاز به کار دبیرخانه تازه‌ای باشد که دغدغه رسانه‌ای داشته و به دنیال حل موضوعات مختلف است. سواد رسانه‌ای استان برخلاف سایر مدیران در سطح کشور نه تنها نگاه سلبی نیست بلکه به واسطه دغدغه‌مند بودن آن‌ها بسیار بالا نیز می‌باشد.

وی ادامه داد: یکی از کارکرد‌های رسانه که کمتر به آن توجه می‌شود حل مسئله است. رسانه تنها برای اطلاع رسانی نبوده و توانایی حل مسائل مختلف ادارات کل را نیز دارد به دلیل اینکه وامدار هیچ گونه حزب و سازمانی نمی‌باشد. در صورت هماهنگی مدیران کل استان با خبرنگاران استانی و نیز خبرنگاران استان با خبرنگاران ملی، دغدغه‌های استان در سطح کشوری بررسی می‌شود. خبرنگاران باید به عنوان کارشناس رسانه در جلسات خصوصی در کنار مدیران کل استان حضور داشته باشند.

معاون تابناک کشور در پایان خاطرنشان کرد:اگر مردم حس کنند رسانه یک رسانه مستقل است و مطالبات آن‌ها را پیگیری کند مخاطبان رسانه نیز افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار