علی بنی عامریان درگفتگو با تابناک:
شهردار شهر سنقر گفت: آب گرفتگی جدی در سطح شهر مشاهده نمیشودزیرا شیبی که از شهرک شهدا به سمت میدان امام وجود دارد و این اخلاف ارتفاع باعث میشود آب های سطحی به سمت رودخانه سنقرچای برود.
کد خبر: ۸۰۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 07 December 2019

علی بنی عامریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :در خصوص آبگرفتگی به دلیل طراحی شهر مشکل جدی نداریم و یه بخش بزرگی از مشکلات ما به وسیله ی اختلاق ارتفاع شهرک شهدا نسبت به میدان امام دارد حل میشود .

وی افزود: سیل بند سنقر هر ساله لایه روبی کامل میشود وادامه فعالیت سیل بند مانند بتن ریزی، جدول گذاری و سنگ چینی آن نیازمند اعتباری نزدیک به ۱ونیم میلیارد تومان است که این سیل بند از پشت سیلوهای سنقر شروع میشود تا ابتدای شهرک شهدا میرسد .

شهردار سنقر و کلیایی تصریح کرد: این آب های سطحی از قلعه فرهاد خان وارد شهر میشود و لایه روبی کانال ها توی فصل بارندگی از مشکل های ما است . در گذشته کانال ها و جداول شهر عمیق و مناسب مناطق سردسیر بود اما با تبدیل کردن آنها به کانیوا مشکل آب گرفتی به وجود آمد زیرا کانیوا زمان بارندگی آب را به سطح شهر هدایت میکند.

 بنی عامریان خاطرنشان کرد:در بعضی از محلات که امکان آب گرفتگی بود لوله گذاری کردیم . یکی دیگر از مشکلات اصلی ما در حوزه ی شهری بحث زیر سازی ها است و ما در بحث آب گرفتگی مشکل جدی نداریم سال گذشته خیلی از مناطقی که امکان سیل داشت را شناسایی کردیم ولی طبق دستورالعمل معاونت عمرانی بحث آب های سطحی نیازمند اعتبار کلان برای کلیه ی شهر ها است .

شهردار شهر سنقر در پایان گفت : بخشی از آب کشاورزی شهر از طریق جوب های سیمانی و قدیمی از زیر شهر عبور کرده است و امسال به دلیل بارش زیاد در خیلی از مناطق آب گرفتگی به وجود آمد. در کمربندی سنقر(شهرک نیروی انتظامی فاز ۱) در بحث زیر سازی به دلیل عبور ماشین های سنگین ریزش کرده و موجب آب گرفتگی میشود و یکی از مناطقی که در آینده احتمالا مشکل ساز شود و قرار است اعتبار به آن اختصاص دهندسیل بند ورودی شهر قلعه حاج امیر است که زمان بارندگی آب سطحی از سطح جاده عبور میکند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار