معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه از زمان شروع موج جدید آنفلوانزا تاکنون ۲۵۰ نفر در استان مبتلا به آنفولانزا شده اما هیچ بیماری بر اثر این ویروس فوت نشده است، گفت: بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام برای رسیدگی به این بیماران تجهیز شده است.
کد خبر: ۸۰۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: این بیماری هر ساله شیوع دارد اما امسال با توجه به تغییر ماهیت ویروس شدت گرفته است و با این وجود جای هیچ نگرانی برای درمان آن در سطح کشور وجود ندارد.

وی افزود: ️امسال برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه توزیع واکسن از شهریور تا پایان مهرماه در سراسر کشور واکسن آنفوانزا توزیع شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه آمار فوتی آنفولانزا در کشور ۵۶ نفر بوده است، گفت: نمونه گیری میکروبی در کشور برای سه گروه از بیماران شامل مادران باردار مشکوک به بیماری، افراد فوت شده با علائم این بیماری و افرادی که با علائم شدید آنفولانزا بستری شده اند، الزامیست.

صادقی فر تاکید کرد: تزریق واکسن برای افراد جهت پیشگیری از بروز این بیماری باید اوایل فصل سرما صورت گیرد، چرا که اوج تاثیرگذاری واکسن آنفولانزا بعد از ۲ ماه است.

وی یادآور شد:️ از علائم آنفولانزا می توان به تب بالای ۳۹ درجه ، سردرد، ضعف و درد عضلانی اشاره کرد که شباهت هایی با سرماخوردگی دارد ولی شدت علائم در آنفلوآنزا بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: شهروندان از روبوسی و دست دادن با افراد مشکوک به آنفولانزا خودداری و بهداشت فردی را رعایت کنند.

صادقی فر افزود: به منظور تسهیل در بستری بیماران، فضایی مناسب برای بیماران مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام با ۱۲ تخت ایجاد شده است و امیدواریم شدت این بیماری که ۱۰ روز دیگر است بخوبی و بدون هیچ مشکلی پایان یابد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی بدون همراهی اصحاب رسانه و فضای مجازی قادر به اطلاع رسانی کامل برای پیشگیری و انتقال توصیه های بهداشتی نیستند و امیدواریم در این راستا رسانه نقش بی بدیل خود برای اطلاع رسانی به نمایش بگذارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص انتشار شپش در ایلام نیز گفت: در شیوع و بروز این آسیب شاخص هایی وجود دارد که امسال بر اساس این شاخص ها شیوع این بیماری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: دارو و شامپوهای مورد نیاز بدون هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و مبتلایان با مراجعه به پزشک و تجویز از این داروها بهره مند می شوند.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: آنفولانزا یک بیماری واگیردار است که باعث عفونت دستگاه تنفسی شده و با علائم شدیدی همراه است.

دکتر مهتاب شاهماری اظهار داشت: فصل سرما تشدید کننده این بیماری و انواع مختلف آن است و باعث ایجاد عفونت حاد دستگاه تنفسی، سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب شدید و بی‌حالی بدن می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته کمبودهایی در زمینه دارویی این بیماری وجود داشت اما امسال این کمبودها رفع شده و هیچ نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

شاهماری در خصوص نیروهای خدمت رسان در مراکز درمانی نیز گفت: یکی از مهمترین نکات حوزه معاونت در مورد ایمنی فردی کارکنان مراکز دولتی است که دانشگاه علوم پزشکی اقدامات مناسب در این زمینه را انجام داده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۶ هزار کارمند است و با توجه به اینکه نمی توان این جمعیت را پوشش داد تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنانی که بطور مستقیم با بیماران درگیر هستند واکسینه شده اند./م

برچسب ها: ایلام ، انفولانزا ، فوت ، بیمار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار