فضل الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه، از آخرین آمار ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 09 December 2019

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از مجموع ۲۱۲ نفر از داوطلبین که به کمیته ثبت نام ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند، ثبت نام تعداد ۲۰۷ نفر از داوطلبین نهایی شده است.

وی افزود:در مجموع ۳۲ نفر خانم معادل ۱۵ درصد و ۱۷۵ نفر معادل ۸۵ درصد آقایان ثبت نام شده اند که به لحاظ سنی ۷۸ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۷۷ نفر تا ۵۰ سال و ۵۴ نفر نیز بالای ۵۰ سال سن داشتند و جوانترین داوطلب ثبت‌نام شده در این دوره با ۳۰ سال و ۱۱ روز و مسن ترین آنها با ۶۴ سال ثبت نام کرد.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: به لحاظ سطح سواد تعداد ۵ نفر دارای مدرک حوزوی، ۳۰ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۶۵ نفر کارشناسی ارشد، ۷ نفر کارشناسی، که با احتساب سوابق جانبازی و ایثارگری واجد شرایط بودند. ۲۴ درصد از داوطلبین دارای مدرک ایثارگری و ۹ نفر از داوطلبین ثبت نام شده سوابق نمایندگی در ادوار مختلف را داشتند. و یک نفر دارای سابقه عضویت در شورای شهر بوده است.

رنجبر بیان داشت: تعداد ۴۱ نفر معادل ۱۲ درصد سوابق داوطلبی در ادوار مختلف انتخابات مجلس را داشتند و به لحاظ شغلی داوطلبین یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه، ۳۰ نفر فرهنگی، ۲۶ نفر مشاغل آزاد، ۶۳ نفر کارمند، ۱۷ نفر بازنشسته، ۱۷ نفر استاد دانشگاه، و چهار نفر شغل وکالت و قضایی، همچنین ۶ نفر مشاغل نظامی و ۱۶ نفر در پرسشنامه فاقد شغل بوده‌اند.

وی در پایان گفت: نکته جالب در بین ثبت‌نام شدگان این بود که سه زوج (زن و شوهر) جز ثبت‌نام‌کنندگان بودند. همچنین یکی از مراجعین متولد ۱۷ /۹۶/۸ بود که تنها یک روز برای واجد شرایط شدن کم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار