استاندار ایلام؛
استاندار ایلام از مدیران بخش دولتی خواست که به بخش خصوصی میدان داده و با کاهش تصدی‌گری مقوله نظارت را به بهترین شکل انجام دهند.
کد خبر: ۸۰۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 09 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای مشورتی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برخی از مدیران اعتقادی به بخش خصوصی ندارند که نیاز است این دیدگاه خود را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: هیچ دلیلی ندارد وقتی بخش خصوصی مجوز دارد دولت کار اجرایی کند، دولت باید کار نظارت را به همراه دستگاه‌های اطلاعات و بازرسی انجام دهد و کار اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی یادآور شد: سیستم کمی تغییر پیدا کرده است، هر کسی سرکار می‌آید باید تعهدات قبلی را بپذیرد و مطابق قانون برای اجرای آنها تلاش کند مگر اینکه خلاف قوانین و مقررات باشد.

استاندار ایلام تاکید کرد: بازگشایی مرز چنگوله تغییرات اساسی در مرز ایجاد می‌کند و موجب تحول در زمینه صادرات کالا و مسافر و تسهیل آنها می‌شود.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه گمرک درآمد قابل توجهی در زمینه صادرات کالا و مسافر جذب کرده است باید تلاش و پیگیری شود از مرکز اعتبارهایی برای استان جذب کند.

وی افزود: درآمد استانی چندین برابر رقم فعلی است، رقم‌های قابل توجهی توسط شرکت‌های نفتی در ایلام سرمایه گذاری شده است اما درآمد مالیاتی این شرکت‌ها به خارج از استان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: پیمانکاران بخش خصوصی باید در اجرای طرح‌های بزرگ نظیر پتروشیمی، عمرانی و راهسازی، مالیات خود را به استان پرداخت کنند که نیازمند پیگیری است.

استاندار ایلام افزود: درآمدها در ضریب‌های بودجه‌بندی و اعتبارهای اختصاص یافته تاثیر دارد که باید پیگیری شود تا اعتبار مناسبی به استان اختصاص یابد.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: هیچ استانی همانند ایلام تردد زوار ندارد و نیاز است کار کارشناسی بیشتری شود زیرا بر اساس اعلام مدیر گمرک امسال از محل صادرات و تردد افراد ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که باید پیگیری شود بخشی از آن به استان برگردد.

وی در خصوص درخواست مدیر گمرک مبنی بر انتقال به مرکز استان گفت: استان ایلام اربعین را دارد و گمرک ایلام شرایطی همچون گمرک سایر استان‌ها ندارد و هیچ‌کدام از مرزهای کشور شرایط مرز مهران و تردد زوار را ندارد.

وی اظهار داشت: نمی‌توان گمرک ایلام را با توجه به حجم تردد زوار به مرکز استان انتقال داد.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در این نشست به ارایه گزارشی در خصوص وضعیت صادرات و واردات گمرک استان پرداخت و گفت: عراق دومین شریک تجاری بزرگ کشور محسوب می‌شود که حجم زیادی از صادرات و واردات و تردد افراد از طریق مرز مهران انجام می‌شود.

روح‌اله غلامی اظهار داشت: از سال ۸۲ تاکنون میزان صادرات کالا از طریق این مرز به عراق ۱۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بوده که تنها در هشت ماهه امسال به هشت میلیون و ۴۷۵ هزار دلار افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد اظهار نامه ثبت شده دو هزار و ۳۲۲ فقره بوده و همچنین ۱۸ هزار و ۹۸۷ کامیون در هشت ماهه امسال از این مرز تردد داشته‌اند که با رشد ۳۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: مرز مهران با هیچ چالشی از نظر تجاری مواجه نبوده و تعطیلی نداشته است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جلالی
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
آقای استاندار باور کنید دریافتی مدیران هیچ گونه سنخیتی با بهره وری و خروجی آنها ندارد، از اضافه کار فول گرفته تا مأموریت نشسته و سایر پاداش ها در این شرایط حساس و وخیم اقتصادی
لطفاً کارمندان تحت مجموعه استان را با این وضعیت تورم استان ایلام به گواه منابع آماری کشوری دریابید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار