مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۲۲ پردیس سینمایی و ۱۱۲ سالن با ظرفیت حدود ۲۰هزار صندلی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی به سینماهای پایتخت اضافه شده است.
کد خبر: ۸۰۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، علیرضا آقایی در جلسه شورای راهبردی پردیس‌های سینمایی پایتخت اظهارداشت: سینما به عنوان رسانه‌ای نافذ و تعیین‌کننده یکی از موثرترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها و به عنوان فعالیت فرهنگی از راه‌های پیشگیری و برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی نیز به شمار می‌آید.

وی با اشاره به طرح جامع پردیس‌های سینمایی و سینماهای شهر تهران گفت: بر اساس این طرح در کنار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های پایتخت به لحاظ فرهنگی در حوزه سینمایی، کمبودها و نواقص نیز در این عرصه شناسایی شده است.

به گفته آقایی، منطقه ۴ و ۱۵ بیشترین جمعیت کودک و نوجوان زیر ۱۵ سال را دارد که لازم است در این مناطق سالن‌های سینمایی به ژانر کودک و نوجوان اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به احیای هویت مکانی و تاریخی سینما در پایتخت در مقیاس خرد تا کلان اظهار داشت: به ازای هر یکصد نفر نیاز به یک صندلی سینما وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح سیاست‌ها و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ در ﺑﺨﺶﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ و ﺗﻮزﻳﻊ محصولات سینمایی، مدیریت واحد و یکپارچه در حوزه سینما، ارتقای سطح کمی و کیفی سالن‌های ﺳﻴﻨﻤﺎ مطابق با استانداردهای ملی و جهانی، توجه به مجموعه کاربری‌های فرهنگی، فراغتی و تجاری در مجموعه سینماها باید مورد توجه قرار گیرد.

آقایی گفت: جذب بیشترین میزان مخاطبان خاص و عام و کمک به شکوفایی اقتصادی صنعت سینما و توسعه سینماهای غیرفعال و متروکه و افزایش بهره‌وری اقتصادی در این حوزه نیز بسیار اهمیت دارد که البته اﺣﺪاث و ﺑﺎزﺳﺎزی ﺳﺎﻟن‌ﻫﺎی ﺳﻴﻨﻤﺎ باید ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺗﻌﺪاد ﺟﻤﻌﻴﺖ و وﺳﻌﺖ منطقه‌های ﺷﻬﺮی باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در کنار ۵۶ سینمای فعال، ۴۲ سالن سینمای غیرفعال نیز در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: در مناطقی که دارای کمبود تعداد صندلی سینما هستند می‌توان با بازسازی و مرمت کالبدی و مجهزکردن سینماها به تجهیزات مدرن باعث رونق دوباره آنها شد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: باید مخاطبان طرح جامع پردیس‌های سینمایی و سینماهای شهر تهران، به دقت شناسایی شده و خلاصه این مطالعات در اختیار آنان قرار گیرد. محمدجواد حق‌شناس گفت: همچنین ضرورت دارد تا بررسی‌های لازم صورت گیرد که چگونه می‌توان وضعیت شهر را بر اساس این مطالعه بهبود بخشید؟

وی با اشاره به تاثیر سینما بر زندگی مردم تاکید کرد: باید تعداد سینماها، سالن‌ها و فیلم های به نمایش درآمده افزایش یابد و در راستای تحقق عدالت اجتماعی در مسیر ایجاد توازن منطقی بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار در این زمینه گام برداریم.

حق‌شناس با اشاره به تقویت سالن‌های سینما در شرق و جنوب تهران از جمله مناطق چهار، ۹، ۱۵، ۱۷ و ۲۱ گفت: با برقراری توازن در مناطق مختلف شهر، می‌توان به شهر خلاق در عرصه سینما و هنرهای نمایشی دست یافت.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، لازم است از سالن اجتماعات سراهای محلات شهر تهران در این خصوص بیش از گذشته استفاده بیشتر و بهینه‌ای صورت گیرد.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در راستای شرح وظایف خود، ساخت و سازهای فضاها و مجموعه‌های فرهنگی را مد نظر داشته که از این میان می‌توان به پردیس‌های سینمایی همچون پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی آزادی و پردیس سینمایی تماشا اشاره کرد که این پروژه‌ها با برخورداری از امکانات وسیعی همچون چند سالن سینمای چند منظوره، آمفی تئاتر، سالن جلسات، همایش‌ها و سخنرانی در مناطق مختلف کلانشهر تهران دارای ظرفیت بسیار بالایی برای سامان‌دادن و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار