رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دستگاه های دولتی را برای انتخابات مجلس تخریب کنیم، مجموع دستگاه های دولتی نظام و در نتیجه انقلاب را می سازد.
کد خبر: ۸۰۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 10 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علی لاریجانی در سفر خود به استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم کشور این است که خدمات خوب دیده نمی‌شود گفت: رویکرد نظام از ابتدای انقلاب بر آبادانی روستا‌ها بوده است بطوری که محرومیت در رژیم گذشته برای مناطقی مثل روستا و اغلب شهر‌ها وجود داشته و پس از انقلاب این محرومیت هابرداشته شد. این در حالی است که پیش از انقلاب منابع نفتی ایران موجود و مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از انقلاب به روستا‌ها، جاده و آب کشیده شد و غریب به اتفاق روستا‌ها آب اشامیدن در دسترس، شبکه بهداشت، تلفن و مدارس دارند که همه این موارد هزینه زیادی به دنبال داشت.

 

وی در ادامه افزود: رویکر امام راحل مبنی بر ایران آباد و محرومیت زدایی از چهره آن بوده است و این در حالی بود که جنگ تحمیلی و فشار‌های اقتصادی برای کشورمان ایجاد شد. با وجود تحریم‌های بین المللی تلاشی برای آبادانی ایران متوقف نشده و افتتاح آبرسانی به ۵۵ روستای استان گوشه‌ای از آن است. همچنین برخی از خدمات توسط نمایندگان سامان پیدا کرده به طوری که در زمان اعلام بودجه منابعی برای آبرسانی روستا‌ها در مجلس در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های انجام شده، مقام معظم رهبری منابع را از صندوق رهبری اختصاص دادند و این فقط برای برطرف شدن مشکلات آبرسانی در روستا‌ها بوده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا پایان این دولت جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد. توسعه حوزه‌های مختلف با مشکلاتی رو به رو است که باید با وحدت و سازگاری بیشتری حل شود؛ مشکلات توسعه با شعار دادن حل نمی‌شود بلکه باید نیرو‌های خلاق و مدیر را حمایت تا امید برای خدمت به مردم داشته باشند. منفی بافی برای کشور سم مهلکی است که مردان کار در شرایط سخت باید کار بیشتری انجام دهند تا بر این شرایط فائق بیایند.

 

لاریجانی خاطر نشان کرد: برخی افراد مردم را نسبت به مسائل روز ناامید می‌کنند و این در شرایطی است که این ملت درجنگ تحمیلی عزم دشمنان را شکستند. به جای منفی بافی باید روش‌های هم افزایی نسبت به هم را افزایش دهیم زیراکه منفی بافی ثمری برای منافع ملی کشور ندارد. ملت زمانی در برابر ستم بین المللی موفق می‌شوند که وحدت داشته باشند و یکدیگر و نهاد‌های مهم کشور را تخریب نکنند؛ نباید برای هر انتخابات مجلس دستگاه‌های دولتی را تخریب کنیم زیراکه مجموع دستگاه‌های دولتی نظام و در نتجیه انقلاب را می‌سازد؛ بنابراین ادب انتخاباتی باید رعایت شود و این نمونه از فعالیت‌ها مثل افتتاح پروژه‌های آبرسانی نشان می‌دهد که در فضای معقول و سنجیده در تحریم‌ها به شرط اینکه همکاری باهم امکان توسعه فراهم می‌باشد.

وی در پایان با بیان لزوم سرکشی مدیران به مناطقی که مشکلات مردم بیشتر است افزود: رسانه‌ها باید کمک کنند تا اینگونه خدمات به اطلاع مردم برسد که نظام در شرایط سخت هم فعال کار میکند تا انگیزه مدیران بیشتر شود. در مورد تقاضای اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت کوچه‌ها و معابر و فاصلاب روستا که از مطالبات برخی از روستاییان بوده از استاندار تقاضای پیگیری و انجام کار را داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار