معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در تصادفات عامل انسانی مهمترین نقش را دارد، گفت: متاسفانه هر زمان که تصادفی می‌شود، همه راه و جاده را مقصر می‌دانند و کسی نمی‌گوید که راننده مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده است.
کد خبر: ۸۰۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 12 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهرداد سالاری در آیین افتتاح طرح ترافیکی زمستان 1398 که امروز(21 آذر) با حضور مدیران دستگاه های خدمات رسان حاضر در طرح در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای در کشور، گفت: عوامل مختلفی در افزایش این تلفات دخیل است که زیرساخت‌ها تنها بخشی از آن هستند.

وی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات جاده ای و تلفات آن باید کار در دو بخش سخت افزاری شامل بهبود زیرساخت ها و ارتقا کیفیت خودروها و نرم افزاری شامل آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی و فرهنگ سازی و بهبود کیفیت رانندگی افراد انجام شود.

سالاری یادآور شد: متاسفانه هر زمان که حادثه دلخراش رانندگی رخ می‌دهد، همه اتهامات متوجه زیرساخت و راه می‌شود و در کنار آن پلیس راه و دستگاه‌های امدادی متهم می‌شوند، اما این میان هیچ کس رانندگان را مقصر نمی‌داند که به دلیل عدم رعایت مقررات این حوادث را رقم زده‌اند.

وی افزود: قبول داریم زیرساخت ها و راه ها باید ارتقا یافته و نقاط حادثه خیز رفع شود، اما بخش عمده تصادفات به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بویژه سرعت و سبقت غیرمجاز و رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زیرساخت‌های جاده‌ای در استان وضعیت خوبی داریم، البته قبول داریم که این زیرساخت ها نیازمند توسعه است و باید ایمن‌تر شود.

وی در خصوص تجهیزات کنترل سرعت در سطح محورها هم گفت: در حال حاضر دوربین های ثابت و سیار کنترل سرعت در سطح محورهای استان مستقر هستند و 30 دوربین ثابت نیز به زودی به تعداد آنها افزوده می‌شود و تلاش داریم در حد توان دوربین‌های سیار را نیز افزایش دهیم.

سالاری تصریح کرد: از طرفی بحث شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز هم بصورت مستمر در دستور کار قرار دارد و با تمام توان برای رفع مخاطرات این نقاط در سطح استان تلاش می‌کنیم.

وی یادآور شد: این اقدامات و استمرار آنها تنها بخش سخت افزاری کار برای کاهش تصادفات است و مشکل اصلی که بحث بهبود کیفیت رانندگی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان است، همچنان باقی می‌ماند.

سالاری خاطرنشان کرد: متولی اصلی این بخش رسانه‌ها هستند که باید با قلم توانای خود در زمینه رانندگی هرچه ایمن‌تر فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: زمانی بستن کمربندی ایمنی مرسوم نبود، اما با فعالیت رسانه‌ها بستن کمربند ایمنی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده و ضرورت دارد رسانه ها در حوزه های دیگر مقررات راهنمایی و رانندگی هم ورود کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار