قوام دوستانی در گفتگو با تابناک:
مدیر امور شعب بانک ملت استان کرمانشاه گفت: لازم است شهروندان نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف خود اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۸۰۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 15 December 2019

قوام دوستانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بانک ملت به منظور محافظت و صیانت از دارایی های مشتریان، حفظ محرمانگی اطلاعات کارت های صادره این بانک و آسودگی و ایجاد آرامش خاطر هنگام انجام تراکنش های مالی غیر حضوری مبتنی بر کارت، خدمت جدید سامانه رمزنگار ملت را ارائه نموده است.‌

وی خاطر نشان کرد:این سامانه با محوریت استفاده از اپلیکیشن و سرویس پیامک طراحی و پیاده سازی شده است که با بهره برداری از سامانه مذکور توسط مشتریان امکان تولید رمز‌های پویا‌ و یکبار مصرف در تراکنش های مبتنی بر رمز دوم‌ انواع کارت‌های بانک ملت (بجز کارت‌های هدیه ملت)، فراهم خواهد شد.

مدیر امور شعب بانک ملت استان کرمانشاه افزود:رمزهای تولیدی برای مدت زمان 60 ثانیه معتبر بوده و پس از آن دیگر قابل استفاده نمی‌باشند. پس از این زمان کاربر باید مجدداً نسبت به اخذ رمز یکبار مصرف جدید اقدام نماید. این امر باعث می‌شود حتی در صورت افشای رمز فوق، متخلفان نتوانند از آن سوء استفاده نمایند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه‌ی فعال سازی و استفاده از سامانه رمزنگار بانک ملت ابراز داشت:جهت فعال سازی و دریافت رمز پویا ابتدا باید به سایت بانک ملت مراجعه کرده و اپلیکیشن مورد نظر را دریافت کرد.سپس با مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک و انتخاب گزینه منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا نسبت به فعال سازی سامانه رمز نگار ملت یا همان اپلیکیشن موردنظر اقدام کرد.پس از این عملیات یک کد فعال سازی به شماره تلفن همراه مشتری پیامک می شود.این کد باید در اپلیکیشن یا همان سامانه رمزنگار ملت وارد شود تا مشتری بتواند از رمز دوم استفاده کند.

دوستانی در رابطه با نسخه پیامکی رمز پویا اضافه کرد: افرادی که دارای تلفن همراه هوشمند نمی باشند باید به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک مراجعه کنند و گزینه استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا را انتخاب کنند و پس از آن گزینه فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی را انتخاب کنند تا شماره همراه مشتریان جهت تایید در صفحه نمایش خودپرداز ظاهر و پس از تایید این شماره توسط مشتری پیامک فعال سازی به شماره همراه مشتری ارسال می شود.پس از این اعمال مشتری جهت دریافت رمزپویا چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال می کند و رمز پویای هفت رقمی خود را با سر شماره Bank Mellat دریافت می کند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار