رئیس دامپزشکی کرمانشاه گفت: مردم بیشتر تمایل به خرید مرغ زنده دارند و فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه صورت نگرفته، باید بیشتر به‌سمت آموزش برویم.
کد خبر: ۸۰۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 15 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،ایرج کاکایی ، در خصوص افزایش عرضه مرغ زنده در شهرستان، اظهار داشت: در راستای استفاده از گوشت مرغ ‌های زنده در سطح شهرها هشدار‌هایی را می‌دهیم، ولی همچنان شاهد افزایش عرضه مرغ زنده هستیم.

رئیس دامپزشکی کرمانشاه ادامه داد: جمع‌آوری دام‌زنده و مرغ زنده طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها در حوزه وظایف شهرداری تعریف شده است، وظیفه دامپزشکی در این راستا نظارت بهداشتی و اعلام در خصوص سالم بودن، بهداشتی بودن و مسائلی این‌چنینی است.

وی دلیل تمایل بیشتر مردم به سمت خرید مرغ زنده را عدم همکاری بین‌بخشی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی خاصی در این راستا صورت نگرفته، باید بیشتر سمت آموزش برویم با فیلم‌هایی را از کشتارگاه‌ها و مراحل کشتار تهیه کنیم تا مردم آگاه شوند که مرغ‌های که در کشتارگاه‌ها کشتار می‌شود کاملا تحت نظارت دامپزشکی و بهداشتی است.

کاکایی در خصوص عرضه مرغ زنده هشدار داد و از شهروندان خواست از خرید مرغ زنده خودداری کنند و اضافه کرد: دامپزشکی در راستای عرضه مرغ زنده در بازار از نظر بهداشتی هیچ نظارتی ندارد و استفاده از این مرغ‌ها خطرات بسیار زیادی برای سلامت جامعه دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار