تحلیل سیاسی:
بی شک اگر اصولگرایان بویراحمد و دنا اینگونه برای وکیلی تبلیغ نمی کردند ، اصلاح طلبان از خواب بیدار هم نمی شدند چه برسد به تبلیغ!
کد خبر: ۸۰۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸ 18 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیلی سیاسی ، دنیای سیاست دنیای بسیار پیچده و پر رمز و رازی است و کسی که به معنای واقعی سیاس باشد ، می تواند از آن به نفع خود و اهداف خود یا گروهش بهره برداری کند!
شاید با دیدن تیتر این تحلیل حساس شده باشید که چگونه اصولگرایان بویراحمد مبلغ وکیلی اصلاح طلب هستند ؟ وکیلی که به سبب حضورش در هرم مهمترین تشکل سیاسی ، انتخاباتی اصلاح طلبان کشور مورد خشم و دشمنی اصولگرایان از صدر تا به ذیل است؟!
اگر به برنامه سخنرانی وکیلی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که به بهانه روز دانشجو برگزار شد نگاهی بیاندازید چند نکته بسیار مهم را خواهید دید !
اولا این برنامه در ظاهر به مناسبت روز دانشجو بود اما در واقع مظنه ای از طرف وکیلی و دوستانش برای کاندیداتوری در بویراحمد و دنا بود !
ثانیا ، محمد علی وکیلی در روز سخنرانی با انبوهی از جمعیت مواجه شد که برخی از این افراد برای وی سوت و کف و هورا می کشیدند به عنوان حمایت ، معدودی هم سوت و هیاهوی اعتراض !
اما نکته مهم ماجرا معترضان تریبونی بودند که اتفاقا بیشتر از خود وکیلی برایش تبلیغ کردند ، افرادی از بسیج دانشجویی که بی شک موافق چشم بسته چهره های اصولگرا با هر کارنامه هستند و دشمن سرسخت اصلاح طلبان با هر کارنامه ای!
اینگونه تصور کنید که محمد علی وکیلی به دانشگاه علوم پزشکی می آمد و سخنرانی هم می کرد و با مواضع تند  اصلاح طلبی هم سخنرانی می کرد، اما آیا می توانست خود را به عنوان دشمن سرسخت اصولگرایان معرفی کند تا از قبل  آن در راستای هماهنگ سازی جبهه اصلاح طلبی به نفع خود استفاده کند؟
از زمان ثبت نام داوطلبین در بویراحمد و دنا و با وجود ثبت نام چهره های متعدد اصلاح طلب اما به ندرت تحلیلی سیاسی از جنس حملات معمول اصولگرایان به این چهره های اصلاح طلب منتشر شد بلکه بیشتر این افراد چهره های معمولی و ضعیف اصلاح طلبی معرفی شدند که حتی لایق تحلیل سیاسی هم تشخیص داده نشدند اما با حضور وکیلی همه اصولگرایان پیدا و پنهان جبهه ای یکپارچه بر علیه وی شکل دادند و همگی با هم کنار آمدند و وزن وکیلی را به مردم نشان دادند!
محمد علی وکیلی که عمر خود را در رسانه صرف کرده است احتمالا می دانست کسانی که می توانند وی را در موضوع انتخابات بویراحمد یک رقیب جدی معرفی کنند ، اصولگرایان و رقبای سیاسی اش هستند نه اصلاح طلبانی که مدت ها است از دست برخی سیاسیون خود سرخورده و در موضع دفاع هستند!
از روزها قبل تا روزهای بعد از برنامه روز دانشجو! یک مسیر متسلسل تبلیغی برای حضور وکیلی برنامه ریزی شد که عمده تبلیغ آن را جوانان احساساتی اصولگرایی در بویراحمد و دنا بر عهده گرفتند !
آیا اگر چنین مواضع هیجانی اصولگرایان و رسانه های آنان نبود ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد حضور وکیلی واکنش نشان می داد؟ آیا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، لازم بود که بیانیه ای در این خصوص صادر کند؟ و مهمتر اینکه آیا کسی می توانست اصلاح زلبان بویراحمد و دنا را وادار به فکر کردن به اجماع کند؟!
بی شک اگر اصولگرایان بویراحمد و دنا اینگونه برای وکیلی تبلیغ نمی کردند ، اصلاح طلبان از خواب بیدار هم نمی شدند چه برسد به تبلیغ و فکر کردن به اجماع!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سیسخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
چه مسخره
هر کسی از راه میرسه میگه بیاین اجماع کنیم
وا یکی نیست بگه وکیلی سر پیازی یا ته پیاز
اسمت تو لیست نیست اومدی بدیراحمد یه فتنه مثل بهرامی بپا کنی
هر چه بهرامی کرد تو کیسه شما هم میکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
درود بروکیلی مرد میدان سیاست وانشالله حاسدان ونفاق برانگیزان کورشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
وکیلی نشان داد که مواضع شورای اصلاحات در موردش درست است و اتفاقا بعد از اون جلسه برای همیشه اسم محمد علی وکیلی از لیست و محیط ذهن اصلاح طلبان واقعی پاک شود ولی حضورش ازاین بابت حائز اهمیت است که ای کاش می آمد تا یک سبد رای هفت هزارتایی با رد صلاحیت مردمی مواجه میشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار