پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: با آغاز فصل سرما به دلیل آغاز بارش های فصلی مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش می یابد، به همین دلیل از شهروندان استان انتظار می رود در این فصل بیشتر خون اهدا کنند.
کد خبر: ۸۰۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 21 December 2019

پژمان صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:در نیمه دوم سال به دلیل فراگیر شدن بیماری آنفولانزا عملاً تعداد زیادی از اهدا کنندگان خون از چرخه اهدا خارج می شوند و از سوی دیگر در فصل سرما چون آمار تصادفات بالاتر می رود استفاده از خون نیاز بیشتری پیدا می کند و به همین دلیل لازم است شهروندان در فصل سرما بیشتر خون اهدا کنند. 


وی در ادامه بیان داشت: در فصل سرما مراجعه به سازمان مراکز انتقال خون جهت اهدای خون و فرآورده‌های خونی به حداقل می‌رسد و همین امر سبب کاهش ذخیره خون می شود.میزان ذخیره خون در استان هم اکنون ۴ روز است که میانگین این ذخیره در کشور عدد ۵ روز را نشان می دهد و باید مسئولین و رسانه ها با مراجعه به سازمان انتقال خون و اهدای خون مردم را با این فرهنگ انسان دوستانه آشنا کنند و آنها را تشویق به این امر نمایند.

صالحی در پایان خاطر نشان کرد: نیاز به خون و فرآورده های آن مختص زمانی خاص نیست و این نیاز همیشگی و به صورت روزانه است، بنابراین لازم است که افراد جدیدی به این چرخه اهدا اضافه شود. نمونه بارز این نیاز فرآورده های پلاکت است که طول عمر مفید آن سه روز می باشد و اگر بیشتر از سه روز نگهداری شود عملاً بدون استفاده خواهد ماند و به همین دلیل امکان ذخیره سازی آن وجود ندارد و باید اهدا کننده جدید وجود داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار