نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: روز نهم دی ماه روز تجدید میثاق امت ولایتمدار با آرمان های انقلاب است و از این رو حماسه ۹ دی حماسه ای فراموش نشدنی و از افتخارات جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 27 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: حماسه ۹ دی روز خروش مردم ولایتمدار است و در این روز فتنه ها و دسیسه های دشمنان با راهپیمایی عظیم مردم انقلابی خنثی شد.مردم ایران اسلامی با ولایت پیوند خورده اند و این امر را تمام جهانیان به وضوح درک کرده اند.


وی در ادامه با اشاره به سالروز نهضت سواد آموزی بیان داشت: نهضت ملی سواد آموزی طرح موفقی بود که با اجرای این طرح آحاد جامعه از نعمت سواد بهره مند شدند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در جلوگیری از کمرنگ شدن واقعه عظیم کربلا عنوان داشت: ۱۱ دی ماه به دلیل ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نام گذاری شده است و از این جهت نباید از نقش بسیار موثر حضرت زینب(س) در ترویج واقعیت های حادثه بزرگ کربلا غافل شد.
آیت الله علما با اشاره به اینکه خداوند انسان ها را به رعایت تقوا و بندگی دعوت می کند بیان داشت: خداوند همه انسان ها را به بندگی و رعایت تقوا دعوت می کند و به واسطه همین تاکید بر لزوم رعایت تقوا مشخص می‌شود که تقوا یک سرمایه گرانبها و عظیم است، به همین جهت به برادران و خواهران ایمانی توصیه می شود که تقوا و بندگی را فراموش نکنند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.


وی در ادامه بیان داشت: خداوند در قرآن بارها انسان ها را با عنوان یا ایها الناس مورد خطاب قرار داده و آن ها را به بندگی و اطاعت دعوت کرده که این خطاب قرار دادن مختص گروه یا افراد خاصی نیست و همه انسان های جهان را شامل می‌شود.


آیت الله علما در ادامه با اشاره به این مطلب که خداوند با عناوین مختلف انسان ها را مورد خطاب قرار می دهد خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن با ۶ عنوان مختلف انسان ها را مورد خطاب قرار می دهد و آنها را به بندگی و عبودیت و فطرت فرا می خواند که بارزترین این عنوان ها عنوان اولوالعزم و یا ایها النبی است که اولوالعزم خطاب به پیامبران اولوالعزم و یا ایها النبی خطاب به پیامبر مکرم اسلام(ص) می‌باشد که این خطاب فردی جایگاه والای رسول خدا(ص) را نشان می‌دهد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پایان عنوان کرد: پیامبران اولوالعزم به دلیل عزم و اراده راسخ خود در دعوت مردم به پرستش خداوند با این عنوان مورد خطاب قرار می‌گیرند که نمونه این عزم و اراده در عصر معاصر، امام خمینی(ره) است که با عزم راسخ خود انقلاب اسلامی سال ۵۷ را رقم زد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار