اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، با استقبال از ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان، آن را نویدبخش تحول تازه‌ای در توسعه اقتصادی استان توصیف کردند.
کد خبر: ۸۰۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 29 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، هدایت حاتمی در نشست هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن که به منظور حمایت از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان برگزار شد به به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد.

وی در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی به استان و شایعاتی در خصوص کارخانه تولید کاشی توسط سرمایه‌گذاران چینی بر رکود کارخانه‌های بومی استان، گفت: اگر به دنبال توسعه اقتصاد صادرات هستیم باید سرمایه‌گذارای خارجی را جذب کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش احداث کارخانه کاشی توسط سرمایه‌گذاران چینی در استان، افزود: این کارخانه می‌تواند برای یک‌هزار و 400 نفر در استان ایجاد اشتغال کند.

وی گفت: قطعا ایجاد فضای رقابتی در استان سبب افزایش کیفیت و تلاش مضاعف می‌شود و ما باید از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان استقبال کنیم.

حاتمی افزود: در برخی استان‌های کشور، سرمایه‌گذاران شناسایی و پیشنهادات زیادی در خصوص حمایت از آن‌ها داده می‌شود، اما بسته‌های حمایتی ما در استان و نیز جاذبه‌ها و امتیازات استان به گونه‌ای است که برای سرمایه‌گذار جذابیت دارد و از همین روست که اگر گیرهای اداری در استان به حداقل برسد و همراهی و هماهنگی لازم به وجود بیاید قطعا شاهد حضور گسترده سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: کرمانشاه تنها استانی است که هم با قسمت عربی و هم کردی عراق هم مرز و دارای بازارچه و گمرک است و 6 مبادی ورودی مرزی با عراق دارد که این امتیازات برای یک سرمایه‌گذار که تولید صادرات محور دارد یک مزیت استثنایی‌ست که تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های صادراتی دارد.

در این نشست شکری، مومیوند، زهتابان، مرزی، حجتی،کارگر، شادابی، عباسی، معتمدی، افخمی، گراوندی و خرازی اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت نیز در سخنانی با استقبال از ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان، آن را نویدبخش تحول تازه‌ای در توسعه اقتصادی استان دانستند و اظهار داشتند: که باید برای حضور هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی استان، به ایحاد اشتغال کمک و بخشی از مشکلات بیکاری را نیز رفع کند فرش قرمز پهن کنیم و از تمام امکانات موجود برای حفظ و جذب آن‌ها استفاده کنیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار