دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمانشاه گفت: یکی از استان‌های پیشتاز کشور در بحث جذب جوانان به سمت ورزش زورخانه‌ای هستیم.
کد خبر: ۸۰۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 30 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حبیب سفالیان‌زاده ، بااشاره به توسعه روزافزون ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: خوشبختانه با مجموعه‌ اقداماتی که فدراسیون در چندسال اخیر انجام داده، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بین کشورهای دیگر بویژه کشورهایی که فرهنگی مشابه ما دارند، توسعه پیدا کرده و مسابقات جهانی و بین المللی آن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا، نیاز است که ما نیز در استان به پرورش استعدادهایی از رده‌های پایه تا بزرگسال در این رابطه بپردازیم تا بتوانیم در مسابقات مختلف ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه بابیان اینکه طی چندسال اخیر اقداماتی برای شناسایی استعدادهای جدید این رشته در استان انجام گرفته، گفت: جذب کردن جوانان به سمت رشته‌ای مانند ورزش زورخانه‌ای کار سخت و دشواری است، چرا که آنها معمولا به دنبال رشته‌های پرهیجان مانند رشته‌های توپی، رزمی، کشتی و... هستند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شرایط اقتصادی موجود در استان باعث شده تا اکثر جوانان اگر هم به سمت ورزش بیایند، به بُعد اقتصادی آن نگاه می‌کنند و بدنبال این باشند که سریع حرفه‌ای شوند و قراردادهایی با تیم‌های مختلف ببندند.

سفالیان زاده اعلام کرد: باوجود این موانع، تلاش‌های ما در سالهای اخیر منجربه نتایج خوبی شده و توانستیم جوانان زیادی را به سمت این رشته جذب کنیم.

وی افزود: از نزدیک به 600 ورزشکار سازمان یافته‌ای که درحال حاضر در رشته ورزش زورخانه‌ای داریم، قریب 60 درصد آنان را جوانان تشکیل می‌دهند و برای همین پیشتاز جذب جوانان به این رشته در کشور شده‌ایم.

دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای کرمانشاه بابیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای جذب گسترده‌تر جوانان به سمت ورزش زورخانه‌ای در استان فراهم است، گفت: درحال حاضر 12 زورخانه در سطح شهر کرمانشاه و پنج زورخانه نیز در شهرستان‌های هرسین، کنگاور، سنقر، اسلام آبادغرب و قصرشیرین داریم و سه زوخانه  دیگر نیز در دست احداث است.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار