مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه گفت: آمار بارش‌های پاییزه کرمانشاه، خبر از سال زراعی پرمخاطره‎ای می‌دهد که این موضوع می‌طلبد کشاورزان برای بیمه کردن اراضی خود عجله کنند.
کد خبر: ۸۰۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 30 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا ،فرشاد صابری ، با اشاره به وضعیت بارش های سال زراعی جاری استان کرمانشاه، گفت: در شرایط کنونی که حدود 100 روز از آغاز سال زراعی گذشته وضعیت خوبی از نظر بارش نداشته‌ایم و به نظر می رسد سال زراعی پرمخاطره‌ای در پیش است که می طلبد زارعان برای بیمه کردن اراضی کشاورزی خود عجله کنند.

صابری از تمدید مهلت بیمه اراضی کشاورزی تا پایان دی ماه خبر داد.

صابری با اشاره به ورود به حوزه تخفیف به کشاورزان در سال جاری گفت: کشاورزانی که سال قبل خسارت ندیده‌اند می‌توانند به ازای هر سال و تا سقف چهار سال از تخفیف 10 درصدی حق بیمه برخوردار شوند.

صابری همچنین با اشاره به ورود بیمه به حوزه بیمه تضمین عملکرد در سال جاری، گفت: امسال آیتم های زیادی برای انتخاب نوع بیمه از سوی کشاورزان در نظر گرفته شده که زارعان با مشورت کارشناسان بیمه می‌تواند بهترین گزینه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 54 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته‌، پیش بینی کرد: این میزان تا پایان مهلت بیمه اراضی زراعی از سوی کشاورزان دو برابر شده و به برنامه 100 هزار هکتاری برسد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به بیمه باغات داشت و گفت: بیمه باغات از اواخر آبان ماه شروع شده و تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

صابری گفت: تاکنون 1100 هکتار از باغات استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته‌ که پیش بینی می‌شود این سطح به 2500 تا سه هزار هکتار برسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار