شهردار کرمانشاه گفت: در شرایطی قرار داریم که باید به موازات ساخت مساجد، مراکز فرهنگی و ورزشی هم بسازیم.
کد خبر: ۸۱۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 31 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ،سعید طلوعی در اولین نشست مجمع خیرین ورزش یار استان کرمانشاه  برگزار شد، به ضرورت‌ توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: احداث و راه اندازی فضاهای ورزشی و فرهنگی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جوانان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگه دارد.

به گزارش ایسنا، طلوعی تاکید کرد: امروزه در شرایطی قرار داریم که اهمیت ساخت فضاهای ورزشی و فرهنگی از ساخت مسجد کمتر نیست و باید به موازات ساخت مسجد، بتوانیم فضاهای ورزشی و فرهنگی برای جوانانمان احداث کنیم.

شهردار کرمانشاه بابیان اینکه طی سالهای اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فضاهای ورزشی در استان انجام گرفته، عنوان کرد: به منظور توسعه هرچه بیشتر فضاهای ورزشی کرمانشاه، در مجوزهایی که برای ساخت این فضاها توسط خیرین صادر خواهیم کرد، اجازه تجاری کردن 20 تا 30 درصد از فضای این مراکز را هم می‌دهیم تا از نظر اقتصادی به آنها کمک کرده باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین خیرینی که بخواهند در راه احداث فضاهای ورزشی و فرهنگی در کرمانشاه قدم بردارند، در کنار تامین زمین، هزینه‌های ماده پنج را هم از آنها نخواهیم گرفت.

طلوعی در ادامه به وجود فضاهای ورزشی در برخی از ادارات کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این فضاها با اعتبارات دولتی ساخته شده‌ و ساعات زیادی را در طول هفته بلااستفاده هستند که باید این زمان‌ها را به مردم اختصاص دهند تا از آن استفاده کنند.

در ادامه این نشست، مریم هاشمی بانوی ملی پوش ووشو ایران و عضو مجمع خیرین ورزش یار استان خواستار توجه به ورزشکاران بی بضاعت کرمانشاه شد و گفت: در برخی از کشورهای دنیا، مراکزی وجود دارد که کار این مراکز حمایت از ورزشکاران مستعدی است که از خانواده‌‎های ضعیفی هستند و این مراکز کمک می‌کنند تا آنها در سطح ملی رشد کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم خیرین استان نیز برای احداث چنین مرکزی در کرمانشاه قدم بردارند تا بتوانیم از ورزشکاران مستعد استان حمایت کنیم.

این بانوی ورزشکار کرمانشاهی در ادامه به برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه فضاهای ورزشی در محلات محروم استان هم اشاره کرد و گفت: هرچقدر در این محلات فضای ورزشی بسازیم، اما وقتی خانواده‌های نوجوانان و جوانان توانایی پرداخت شهریه کلاس‌های ورزشی را نداشته باشند، کار چندان مهمی نکرده‌ایم.

وی پیشنهاد داد: در کنار ساخت فضاهای ورزشی، امکان استفاده رایگان افراد بی بضاعت از این فضاها بصورت چند ساعت در هفته فراهم شود.

تعدادی دیگر از اعضای مجمع خیرین ورزش یار استان در این نشست، پیشنهاداتی را برای احداث فضاهای ورزشی در استان مطرح کردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار