استاندار کرمانشاه گفت:آناهیتا یک ظرفیت نه تنها برای کنگاور و کرمانشاه بلکه برای کشور است و ما نباید در رابطه با آناهیتا فرصت سوزی کنیم. 
کد خبر: ۸۱۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 02 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  امروز در نشست بررسي و هماهنگي لازم در خصوص رفع مشكلات شهرستان هاي هرسين، صحنه و کنگاور، ، اظهار کرد: رضایتمندی مردم و جلب حمایت آنان بسیار مهم است. و کارهایی که آغاز کردیم باید در زمان مناسب به اتمام برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ و استفاده از گاز در بعضی شهرستان‌ها ۹۱، ۸۵ و،۸۶ درصد است، واین نشان از پیگیری هاییست که نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی انجام داده است و امیدواریم در تتمه باقی مانده مسئولیتش بتوانیم از ظرفیت بزرگی که دارد استفاده کنیم.

 استاندار کرمانشاه در رابطه با سهم اعتبارات استانی در بازسازی معبد آناهیتا، گفت: سازمان میراث کشوری هر رقمی را متقبل شد ما هم ۵۰ درصد آن را تامین می‌کنیم.  
 
بازوند گفت: بنیاد مسکن موظف است در روستا‌ها کارش را انجام دهد و  در بحث پل چهر نیز ابلاغ می‌کنیم که ۱۰۰ میلیون تومان به میراث فرهنگی تعلق بگیرد.


در ادامه سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گازاستان افزود: پروژه بخش‌های کنگاور که یکی از شهرستان‌های مهم است به میزان ۸ درصد در دست اجراست، و تعدادی از روستا‌ها را بر اساس برنامه زمانبندی جلو می‌بریم و پیمانکار تا برج ۲ زمان دارد و روستا‌هایی که اکنون مد نظر است، متعلق به دهستان قزوینه است شامل: حاجی آباد، سرمست، قزوینه، دهنه و توش کالان که در تست نهایی هستند و تا ۱۰ روز آینده گاز دار می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ و سرانه استفاده گاز در روستا‌های کنگاور ۹۱ درصد، و در کل روستا‌های استان ۷۱ درصد، در هرسین ۹۵ درصد و در صحنه ۸۶ درصد است، گفت: هر پروژه‌ای که در این سه شهرستان داریم، تا برج ۳ سال آینده تکمیل می‌شود. تعداد زیادی در دهه فجر و چند مورد تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

 حیدری فرماندار صحنه ابراز داشت:در بحث گاز ۵۰ روستا در شهرستان صحنه باقی مانده است و در دست اجراست  ۴ پکیج داریم، که دو پکیج در بخش مرکزی و ۲ پکیج در بخش دینور است.

به گفته این فرماندار، پکیج اول گروس است شامل ۷ روستا که تقریبا رو به اتمام است؛ و فقط زیر گذر و ایستگاه در آن باقی مانده است و پکیج خدابنده لو نیز در ۳ موضوع تشکیل شده است؛ که ابتدای کار و صحبت با پیمانکار قرار شد ۳ اکیپ در ۳ نقطه در نظر بگیرند، اما با یکی آغاز کردند.

وی در رابطه با میراث فرهنگی افزود: با توجه به مصوبه ۵ سفر استاندار در تاریخ ۷.۸. ۹۷ جهت مشکل فی ما بین اداره کل میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان در خصوص اجرای شبکه آبیاری در ۱۰۰ هکتار از  اراضی  شیر خان و زهمانی اداره میراث ضمن بازدید و کارشناسی از محل در جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهد که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و اینجا نقطه‌ی بسیار مهمی ست، و ۲۸۰۰ هکتار آبیاری دارد انجام می‌شود که به دلیل عدم ورود میراث به همان شکل مانده است.

 

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین در خصوص بحث گاز رسانی بیان داشت: در شهرستان هرسین ۶ خانوار داریم که جمعیت شان زیر ۲۰ نفر است، اما ۱۷ تا ۱۸ نفره هستند و به شهر نزدیک اند وهمچنین خط لوله گاز از میانشان عبور کرده، توقع داریم این‌ها در برنامه باشند.

وی تصریح کرد: در بحث میراث فرهنگی دو تا موضوع مهم مد نظر است، یکی مرمت پل قدیم چهر است که تعجیل در آن لازم است؛ و دیگری قلعه باستانی به اسم قلعه سرماج که طیجریان سیل  ۲۷ منزل در آن خراب شدند. بنیاد مسکن می‌خواهد این بخش را در جا سازی کند و نیاز به مجوز میراث فرهنگی هست  که طی ۶ /۷ ماه گذشته منتظر پاسخ میراث فرهنگی هستیم.

امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی درادامه در پاسخ به موضوعات مطرح شده، ابراز داشت:: در خصوص معبد آناهیتا مقرر شد اعتبار مشترکی گذاشته شود، چون وزارتخانه تاکید کرد استان سهم بگذارد بعد من مشخص می‌کنم و وزارتخانه برای این موضوع در سال ۹۷، ۵۵۰ میلیون تومان گذاشت و محوطه سازی اش که در اولویت بود انجام شد و در سال ۹۸ با کمک فرماندار و وزارتخانه‌ها و قرار دادن اعتبار، شروع به تکمیل موزه معبد کردیم و تا نوروز آماده می‌شود. نرده کشی‌ها و محوطه سازی‌ها هم انجام و برای مطالعاتش با گروه‌های ایتالیایی همکاری کردیم.  

وی ادامه داد: در خصوص مشارکت استان مکاتباتی کردیم و وزارتخانه هم این را از ما خواسته که سهم استان در مشارکت چقدر خواهد بود که آن را فعلا اعلام نکردیم. اما بحث موزه، محوطه، ساماندهی ورودی و ورودی قدیمی اش انجام و یک مسیر گردشگری جدید هم در آن مسیر در حال تعریف است.

قادری تاکید کرد:در خصوص موضوع سیل، متاسفانه وزارت متبوع نت‌ها به ما بلکه به استان‌های دیگر را بلاتکلیف گذاشته است، و قول داده‌اند که تا هفته آینده این را حل کنند. لیست خانه و روستا‌ها نیز از طرف ما احصا شده است.

این مسئول با بیان اینکه مطابق با برآورد‌ها پل چهر، ۱۰۰ میلیون اعتبار می‌خواست و ما دو راه برای تامین داشتیم، خاطر نشان کرد: یک راه ابلاغ ملی بود؛ و در خصوص اعتبارات استانی با فرماندار هرسین در این مسیر صحبت کردیم؛ که ابلاغی بر روی اصلاحیه انجام دهند که با اعتبارات شهرستانی پیش برویم.

وی افزود: در خصوص زمین ها، استاندار پیرو جلسه‌ای که داشت دستور داد، که با فرماندار و اعضای شورا به صحنه رفتیم، و این را مطرح کردیم که سد‌ها و طرح‌هایی که اجرا می‌شود، معمولا یک پیوست مطالعات باستان شناسی دارد که از طریق امور آب پیگیری کنند و اگر مجوز داده شده انجام دهند در غیر اینصورت ما با  پژوهشکده مکاتباتی انجام دهیم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار