معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با تصمیم وزیر راه و شهرسازی و مساعدت استانداری ایلام، پایانه برکت به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل داده شد.
کد خبر: ۸۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 06 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی، با اشاره به اقدامات اداره کل پیمان و قراردادهای این معاونت در قبال پایانه‌های مرزی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص جابجایی حجم زیاد زائران اربعین حسینی سال جاری در پایانه برکت که متولی آن شهرداری مهران بود با مسائل قانونی مواجه شد، سپس مسائل با استانداری ایلام مطرح شد و سرانجام بنا بر تدبیر وزیر راه و شهرسازی و مساعدت استانداری ایلام، پایانه برکت به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل داده شد.

مقبلی با اشاره به برنامه سازمان برای توسعه «پایانه برکت» گفت: در ابتدا باید محوطه و پارکینگ طراحی و شبکه ارتباطی آن ساماندهی شود که برای آن حدود ۱۵ تا ۱۶ هکتار زمین نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بیان داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در پایانه مرزی خسروی نیز تسهیلات جدیدی برای ورود و خروج زائران فراهم، بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات نصب و برای ورودی در حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر مسیر ارتباطی از کرمانشاه به سمت خسروی روکش آسفالت انجام شد.

وی در ادامه از انعقاد قراردادی برای توسعه پایانه مرزی بازرگان خبر داد و افزود: فاز سوم پایانه مرزی رازی به مناقصه رفته و سالن مسافری مرز میرجاوه نیز در دست توسعه قرار دارد. در مرز پاکستان نیز احداث دو پایانه مرزی ریمدان و پیشین با هدف ایجاد ارتباط با بندر شهید رجایی و توسعه ترانزیت در دستور کار سازمان قرار دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار