سرپرست وزارت جهادکشاورزی:
سرپرست وزارت جهادکشاورزی از لزوم استفاده ظرفیت بخش خصوصی در کشاورزی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 10 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،عباس کشاورز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد:کارآفرینان و سرمایه گذاران باید وارد عرصه شوند و در بخش جهاد کشاورزی فعالیت کنند .

وی خاطر نشان کرد:فعالیت ها باید در تولید گاو شیری ،محصولات پاستوریزه تولید دام های کوچک، خالص سازی دام های کوچک و چند قلوزایی و محصولات جانبی بیشتر باید صورت بگیرد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: الگوی کشت کشاورزی برای کشور تدوین شده و در شهریور ماه سال گذشته نهایی شد ولی خرده کاریهای این الگوی کشت باقی مانده، مباحث کلان آن نهایی شده است که با استفاده از این الگوی کشت میزان تولیدات کشاورزی و سطح زیر کشت هر محصول بر مبنای میزان تقاضای آن خواهد بود.

کشاورز اذعان داشت: اصل کشاورزی بر مبنای تقاضا است،ودر هیچ کجای دنیا دولت‌ها گوجه، پیاز و سیب زمینی از کشاورز نمی‌خرند، بلکه مدیریت بین تقاضا و کشت است که وضعیت بازار را تنظیم می‌کند.

وی اظهار کرد: در کشور ما در زمینه برخی از محصولات کشاورزی از جمله جو، ذرت، گندم، دانه روغنی و برنج تقاضا گاهی آنقدر زیاد است که مجبور به واردات می‌شویم، اما درباره سایر محصولات در برخی از موارد مازاد تولید نیز داریم.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی افزود:در بخش خدمات به دلیل عبور زوار ازاستان می توان کسب و کار خود را در حوزه‌های گوناگون به وجود آورد و نکته قابل توجه این است که حتی با وجود محصولات خوب مانند چغندرکه از نظر عملکرد معیار بالایی دارد می توان صنعت را ایچاد کرد.

به گفته این مسئول،در منطقه های توسعه نیافته و نیازمند پیگیراحداث کارخانه شکر هستیم و در خصوص افزایش اختیارات استانی نیز هر چه قدر سیاست های غیر متمرکز باشد به نفع توسعه استان است .

کشاورز تصریح کرد: اولین گام مدیریت شبکه ها واگذاری آنها به بخش خصوصی بوده و در صورت دریافت طرح‌های پیشنهادی از سوی استان توسط وزارتخانه مثل اختصاص ۹ هزار هکتار زمین به فارغ التحصیلان و متقاضیان اقدامات انجام می‌شود .

وی با اشاره به قیمت ارز خارجی در چند سال برای تولیدات داخلی به تولیدکنندگان نامناسب بوده است ابراز داشت: در این خصوص سیاستمداران پاسخ دقیق به این موضوع و سوالات مطرح شده ندادند بنابراین ارز با قیمت پایین در سال‌های اخیر بحث به خصوص در کشاورزی به نفع مصرف کننده بوده در حمایت از تولید داخلی به خصوص بخش های کشاورزی نیست و به عبارت دیگر گفت دلار ۴۲۰۰ تومان رانت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار