قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از نحوه‌ی ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان به مردم زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد و گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و درمانی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 11 January 2020

قباد محمدی در خصوص اقدامات این مرکز در ایام زلزله سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه  اظهار کرد: در ایام زلزله مهیب سرپل ذهاب تمامی پرستاران و پزشکان خصوصا متخصصین ارتوپد و مغز و اعصاب با وجود خستگی اما با روحیه بالا و تلاش بی وقفه ارائه خدمت می کردند.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان با تلاش های بی وقفه کارکنان این واحد موفق عمل کرد و خوش درخشید، در همین راستا رئیس جمهور و سازمان بهداشت جهانی، پس از بازدیدی که از مناطق زلزله زده داشتند و ارائه این حجم از خدمات بهداشتی و درمانی را در مدت زمان کوتاه، کمتر از 24 ساعت، ارزنده و قابل قبول ارزیابی کردند.

این مسئول با بیان اینکه در همان ایام، معاونت غذا و دارو به شرکت های دارویی فراخوان داد و حدود 44 شرکت دارویی و تجهیزاتی در استان کرمانشاه، شب اول آماده باش بودند، عنوان کرد: اولین محموله ای که شرکت ها فرستادند پس از زلزله به محل رسید که شامل چند کامیون سرم، آمپول، دارو هاو تجهیزات پزشکی و اورژانسی بود. این امکانات حدود ساعت 2 تا 3 بامداد در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بودند، شاید اگر سرم ها و داروها نبودند، شاهد تلفات بسیاری در آن ایام بودیم.

وی خاطر نشان کرد: انبار دارویی بیمارستان سرپل ذهاب و قصر شیرین آسیب دیده بود و بسیاری از تجهیزات و داروها زیر آوار مانده بود. در شب نخست شرکت ها فراخوان داده شدند و به آن ها ابلاغ شد باید 24 ساعته فعالیت داشته باشند. به این ترتیب کامیون های حمل دارو از شرکت ها در اختیار دانشگاه قرار گرفت.و کامیون ها حتی حدود یک ماه پس از زلزله نیز به منظور حمل دارو در اختیار دانشگاه بود.شرکت های مواد غذایی کمک های قابل توجهی کردند و محموله های زیادی از آب معدنی، شیر خشک پوشک بچه از طریق معاونت غذا و دارو با همکاری شرکت ها در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: حجم شیر خشکها به قدری زیاد بود که تا مدت ها پس از زلزله نیز مازاد آوردند. طی فراخوانی که دادیمWho دارو و تجهیزات مناسبی شامل وسایل شکسته بندی پیچ و پلاک، ایمپلنت و برخی اقلام دارویی مورد نیاز آسیب دیده ها برای ما ارسال کرد که تا حدود یک سال توانستیم برای مردم زلزله زده از این تجهیزات استفاده کنیم و خدمات دارویی و تجهیزات ارائه شده همه رایگان بود. حدود 20 میلیارد تومان خدمات دارویی و تجهیزاتی رایگان به مردم زلزله زده، ارائه شد که رقم بسیار زیادی است.

محمدی در پایان تاکید کرد: قسمتی از ارائه خدمات رایگان ما حاصل تلاش هایی ست که who و کشورهای دیگر مثل عراق، آذربایجان کردند، دانشگاه نیز تمام دارو و تجهیزات خود را با اولویت مناطق زلزله زده، در اختیار مردم آسیب دیده قرار داد. به همین جهت می توان گفت هیچ کمبود و مشکلی در موقع وقوع زلزله با خدماتی که ارائه شد، از جهت دارو و تجهیزات پزشکی نداشتیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار