رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال تولیدات کشاورزی استان از ۴.۲ میلیون تن سال گذشته به ۴.۶ میلیون تن رسید.
کد خبر: ۸۱۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 12 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی  با اشاره به در دست اجرا بودن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان، گفت: در این برنامه که از امسال آغاز شده قرار است تولیدات بخش کشاورزی استان از 4.2 میلیون تن در سال گذشته به شش میلیون تن در سه سال آتی برسد.

حاتمی گفت: هم اکنون میزان تولیدات کشاورزی استان از 4.2 میلیون تن سال زراعی 97-96 به 4.6 میلیون تن در پایان سال زراعی 98-97 رسیده و این موضوع نویدبخش تحقق برنامه سه ساله بخش کشاورزی استان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در تدوین برنامه سه ساله بخش کشاورزی استان افزایش تولیدات بخش کشاورزی در تمامی زیربخش های زراعی، باغی، دامپروری، شیلات و... دیده شده است.

حاتمی در ادامه آموزش را یکی از فاکتورهای تحقق برنامه سه ساله بخش کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: تلاش خواهد شد تا با آموزش کشاورزان آنها را توانمند کرده و از این طریق شاهد افزایش تولیدات بخش کشاورزی استان باشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فاکتورهایی که بخش کشاورزی استان را در تحقق برنامه سه ساله یاری خواهد کرد، اضافه کردن حدود 40 هزار هکتار به اراضی آبی استان با اجرای سامانه گرمسیری در آینده نزدیک خواهد بود که با اجرای این طرح شاهد تحول در تولیدات کشاورزی استان خواهیم بود.

حاتمی با اشاره به ظرفیت و پتانسیلهای خوب استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی، گفت: این استان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور به شمار می‌رود و امیدواریم اجرایی کردن برنامه سه ساله بخش کشاورزی گام مهمی در راستای تحول در تولیدات کشاورزی این استان در آینده باشد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار