رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه اولین مجوز استخراج "بیت کوین" در کرمانشاه صادر شده، گفت: به زودی دومین مجوز را نیز صادر خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۱۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 12 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محسن دارابی ، با اشاره به اینکه استخراج ارز دیجیتال به صورت قانونی صرفا با داشتن مجوز از سازمان صمت ممکن است، اظهار کرد: اولین مجوز استخراج بیت کوین را چندی قبل صادر کردیم و دومین مجوز نیز در آستانه صدور است.

وی ادامه داد: درخواست‌های متعددی در این زمینه داریم، اما بسیاری از متقاضیان وقتی در جریان شرایط قرار می‌گیرند از پیگیری‌های بعدی انصراف می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه برق برای استخراج بین کوین مشخص است و دیگر استخراج کنندگان نمی‌توانند از برق ارزان قیمت صنعتی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این امر بازگشت سرمایه آنها را زمان‌بر می‌کند و باعث می‌شود بسیاری از آنها انصراف دهند.

دارابی محل استخراج ارز دیجیتال را از دیگر شرایط در نظر گرفته شده اعلام کرد که باید صرفا در شهرک‌های صنعتی و یا نیروگاه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر قرار باشد استخراج ارز دیجیتال در یک واحد صنعتی غیرفعال انجام شود، باید حداقل سه سال از راکد بودن واحد گذشته باشد.

به گفته رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه، برای صدور مجوز استخراج بیت کوین حدود 100 تا 150 دستگاه استخراج نیاز است.

دارابی با بیان اینکه این مجوز در اختیار تمام افراد حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: محدودیتی در زمینه صدور مجوز با رعایت مواد قانونی وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار