ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به زودی فاز دوم ساماندهی اثر تاریخی تاق گرا را اجرا می‌کنیم.
کد خبر: ۸۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 12 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا برشاهی ، اظهارکرد: پس از زلزله بزرگ سال 1396 راه دسترسی به بنای تاریخی تاق گرا واقع در مسیر جاده کرمانشاه به سرپلذهاب به علت ریزش سنگ از کوه بسته شد و از سوی دیگر باتوجه به اهمیت و ارزشمندی این اثر تاریخی نیاز به ساماندهی آن داشتیم تا گردشگران بیشتری را جذب آن کنیم.

وی تصریح کرد: براین اساس، ابتدای امسال توانستیم اعتبارات مناسبی را برای اجرای فاز اول ساماندهی این اثر بگیریم و در تابستان عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: در این مرحله ساماندهی سنگ‌هایی که از کوه ریزش کرده بود، بازگشایی راه دسترسی به بنا، احداث سنگفرش و محوطه سازی آن را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: پس از انجام فاز اول ساماندهی، درخواست اعتبار لازم برای اجرای فاز دوم را  دادیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

برشاهی یادآورشد: دراین فاز که طی چند هفته آینده آن را شروع می‌کنیم، در نظر داریم تا روشنایی و نورپردازی اثر و پاکسازی محوطه بنا را انجام دهیم و خدماتی برای رفاه بیشتر گردشگران در محوطه این اثر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اجرای فاز دوم ساماندهی تاق گرا حدودا یک ماه به طول خواهد انجامید، اعلام کرد: امیدواریم با مجموعه این اقدامات برای نوروز 1399 چهره‌ای متفاوت را از این اثر تاریخی عهد ساسانیان به گردشگران نشان دهیم.

تاق گرا از بناهای تاریخی دوران ساسانیان و در مسیر جاده کرمانشاه به شهرستان سرپلذهاب در گردنه پاتاق واقع شده است.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار