تابه‌حال در سفر به یک کشور دیگر دچار سرقت شده‌اید؟ آیا می‌دانید در صورت بروز این اتفاق باید چه‌کاری انجام دهید؟
کد خبر: ۸۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 14 January 2020

تابه‌حال در سفر به یک کشور دیگر دچار سرقت شده‌اید؟ آیا می‌دانید در صورت بروز این اتفاق باید چه‌کاری انجام دهید؟

وقتی شما بلیط هواپیما تهیه می‌کنید و با یک پرواز خارجی به مقصد موردنظر می‌رسید، ممکن است در آن کشور قریب مورد سرقت واقع شوید. این اتفاق می‌تواند جزو بدترین اتفاقت زندگی شما باشد.

این اتفاق برای شما دلهره و نگرانی ایجاد می‌کند زیرا ممکن است شما کیف پول یا گوشی همراه یا هر چیز دیگری را از دست بدهید. بنابراین بعد از این اتفاق یکسری اقداماتی وجود دارد که شما باید انجام دهید.

سرقت کیف

چنانچه بلیط هواپیما برای یک پرواز خارجی رزرو کرده‌اید این مطلب را بخوانید تا اگر این اتفاق برایتان پیش آمد بدانید چه اقداماتی باید انجام دهید.

۱بگذارید مجرم برود و به دنبال مجرم نروید

تحت هیچ شرایطی بعد از دزدی به دنبال سارق نروید حتی اگر چیز با ارزشی را از شما دزدیده است، زیرا هیچ‌چیزی با ارزش‌تر از جانتان نیست و شما با دنبال کرند دزد به‌وسیله موتور یا پیاده جان خود و اطرافیانتان را به خطر می‌اندازید.

دلیل دنبال نکردن سارقان این است که شما نمی‌دانید آن‌ها با خود اسلحه دارند یا نه، بنابراین این کار را نکنید.

چنانچه سارق گوشی موبایل شما را دزدیده است و شما در گوشی اتان برنامه‌ی Find My IPhone  دارید فورا به نزدیک ترین پاسگاه پلیس مراجعه کنید.

اگر بلیط هواپیما برای یک پرواز خارجی رزرو کرده‌اید این مطلب را بخوانید تا اگر این اتفاق برایتان پیش آمد بدانید چه اقداماتی باید انجام دهید.

 

۲به یک جای امن بروید

بعد از این اتفاق سعی کنید به جای امن بروید تا آرامش ازدست‌رفته‌ی خود را برگردانید. در این زمان شما به دلیل دزدیده شدن ناگهانی وسایلتان ممکن است دچار ترس شوید و بدنتان بلرزد، پس فورا وارد یک مغازه یا جایی که مردم هستند بروید تا سودجویان از این حال شما سوءاستفاده نکنند و دوباره از شما دزدی نکنند.

سعی کنید آرامش خود را سریعاً حفظ کنید و مکان‌یابی کنید و در صورت نیاز از دیگران سؤال بپرسید.

چنانچه قرار است بلیط هواپیما برای پرواز خارجی تهیه کنید با خواندن این مطلب دچار ترس و نگرانی نشوید چون این اتفاق برای همه نمی‌افتد.

۳موقعیت را ارزیابی کنید

چنانچه سارق موبایل شما را دزدیده است، اگر می‌توانید سریعاً توسط یک گوشی همراه کسی که به آن اعتماد دارید رمز های برنامه‌هایتان را تغییر دهید و از اکانت خود خارج شوید.

اگر سارق کارت‌بانکی شما را دزدیده است سریعاً به کارگزار بین‌المللی خود تماس بگیرید و آن را غیرفعال کنید.

اگر پاسپورت شما دزدیده‌شده سریعاً به نزدیک‌ترین سفارت بروید و یک جدیدش را بگیرید.

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و بلیط خارجی و ویزای کانادا و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس هواپیمایی سام سیر افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه و بلیط هواپیما و ویزای کانادا می تواند بهترین خدمات ویزای کانادا و ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور اسپانیا ، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس بلیط خارجی... را به شما در کمترین زمان ممکن این آژانس هواپیمایی سام سیر ارائه بدهد.  

 

۴.  فهرستی از وسایل دزدیده‌شده را بنویسید.

نوشتن فهرست

تهیه فهرست

این کار باعث می‌شود شما از آشفتگی ذهنی راحت شوید و همین‌طور می‌دانید که چقدر به شما خسارت واردشده و آن را به کارگزار بیمه تحویل می‌دهید.

اگر قرار است بلیط خارجی یا داخلی هواپیما برای پرواز خارجی تهیه کنید با خواندن این مطلب دچار ترس و نگرانی نشوید چون این اتفاق برای همه نمی‌افتد.

 

گری وینرچاک، یک سخن معروف دارد که می‌گوید:

او می‌گوید حاضر ام توسط دزد چاقو بخورم و حتی کیف پولم را به او بدهم ولی موبایل او را گم نکنم.

    البته که این حرف کمی اغراق‌آمیز است ولی واقعا بدون تلفن همراه خیلی سخت است زیرا دیگر به هیچ برنامه ای دسترسی ندارید.

تهیه ی فهرست وسایل گم شده به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز آن‌ها را زودتر تهیه کنید. مثلاً اگر گوشی همراه خود را گم‌کرده‌اید حتماً در آن فهرست نام اپلیکشن هایی که زیاد از آن استفاده می‌کردید را بنویسید تا اگر گوشی همراه خریدید بدانید که چه برنامه‌هایی را باید دانلود کنید.

در هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما برای پرواز خارجی یک درصد به این موضوع فکر کنید و سعی کنید تقریباً آماده‌باشید.

منبع: بلیط خارجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار