استاندار کرمانشاه اعتبار لازم برای آماده سازی هرچه بیشتر و بهتر مرز خسروی در اربعین سال آینده را بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد.
کد خبر: ۸۱۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 18 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هوشنگ بازوند در جلسه امروز (28 دی) ستاد اربعین استان با بیان اینکه مرز خسروی در اولین سال میزبانی خود سربلند بیرون آمد، گفت: تمام تلاش ما این است سال آینده در کنار اینکه میزبان تعداد زوار بیشتری باشیم، بتوانیم خدمات شایسته تری را هم ارائه کنیم.

وی با اشاره به نیازهای بسیار مرز خسروی جهت آماده سازی برای تردد بیشتر زوار گفت: با توجه به برآوردی که صورت گرفته حدود 250 میلیارد تومان برای انجام کارهای باقی مانده نیاز است که در همین راستا درخواست اختصاص بودجه داده ایم که قرار است هفته آینده در صحن علنی مجلس طرح و در خصوص آن تصمیم گیری شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید بسیاری خدمات در مرز بصورت ثابت باشد، گفت: ایجاد یک موکب ثابت و سرویس های بهداشتی ثابت در مرز یک ضرورت است.

بازوند با اشاره به مشکلات بسیار زوار در منظریه عراق به دلیل نبود زیرساخت ها گفت: برای ساماندهی این وضعیت باید ظرف 10 روز آینده فرماندار قصرشیرین و خانقین در این زمینه بحث و گفت و گو کرده و به یک جمع بندی برسند تا در مرحله بعد بتوانیم این جمع بندی را با همکاری استاندار دیاله به یک تفاهم نامه تبدیل کنیم.

استاندار کرمانشاه بر اصلاح جاده های دستری به مرز تاکید کرد وافزود: علاوه بر این باید گازکشی مرز خسروی هم برای انتقال آشپزخانه به این مرز انجام شود.

وی افزود: در خصوص درب خروجی مرز هم باید تلاش کنیم جهت پیشگیری از ازدحام هنگام عبور از این در، فاصله گیت های ایرانی و عراقی را افزایش دهیم تا از تجمع جمعیت در فاصله کوتاه پیشگیری شود.

بازوند بر تامین روشنایی کمربندی قصرشیرین هم تاکید کرد و افزود: در بحث پارکینگ ها مشکل خاصی فعلا نداریم.

بازوند در پایان عامل اصلی بازگشایی این مرز بعد از هفت سال را حاصل همت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس عنوان کرد وافزود: بازگشایی این مرز بدون اغراق یادگار این دو سردار عزیز است و برای ممانعت از بسته شدن مرز از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار