حسین شیروانی در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: استفاده از هرگونه مکمل‌های غیرمجاز در باشگا‌های ورزشی ممنوع وبا متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 19 January 2020

حسین شیروانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:امروزه ورزش علم است و  ورزشکاران و مربیان با علم روز پیش می روند.

وی خاطر نشان کرد:مکمل های قانونی و مجاز ورزشی مورد نیاز بدنسازی، پرورش اندام و تمام رشته‌ها است بطوریکه از این مکمل های تیم های ملی،فدراسیون‌ها و ورزشکاران حرفه ای نیز استفاده می کنند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه افزود:استفاده از مکمل ها باید زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی،سازمان غذا و دارو و اداره کل ورزش و جوانان باشد و این دارو با تایید پزشک تغذیه، پزشک ورزشی و یک کارشناس استعدادیابی به نوجوان هایی که به این مراکز مراجعه می کنند صورت پذیرد.

شیروانی تاکید کرد:توجه به کنترل قد و وزن و جنسیت ورزشکاران اهمیت بسزایی برای تجویز مکمل‌های ورزشی  داردنه اینکه در باشگاه‌ها به صورت خودسر تجویز شود که در این صورت عوارض جبران‌ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی ورزش بدنسازی و پرورش اندام که مادرتمام ورزش ها است استفاده از مکمل های غیر مجاز می توان یک خطر جدی برای کل ورزش استان باشد.

رئیس هیئت بدنسازی  و پرورش اندام استان کرمانشاه در پایان گفت: نظارت بر باشگاههای استان برعهده اداره‌کل ورزش و جوانان  ،سازمان غذا دارو و هیئت بدنسازی است که این نظارت ها و بازدیدها از باشگاهای استان به صورت دوره ای است و با باشگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار