مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اولویت برنامه‌های امسال براساس سند اشتغال برای کاهش سه درصد نرخ بیکاری استان هدفگذاری شده که این مهم تحقق یافته است.
کد خبر: ۸۱۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حسن عزیزی، با تاکید بر تلاش شبانه‌روزی تمام دستگاه‌های مرتبط برای کاهش نرخ بیکاری استان، اظهار داشت: اولویت برنامه‌های امسال براساس سند اشتغال برای کاهش سه درصد نرخ بیکاری استان هدفگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تحقق این مهم خبر داد و گفت: معدل سه ماه اول، دوم و سوم سال جدید نشان می‌دهد که 3.1 درصد موفق به کاهش نرخ بیکاری شده‌ایم.

وی در بررسی نقطه به نقطه نرخ بیکاری نیز، افزود: کاهش نرخ بیکاری نقطه به نقطه پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته حاکی از کاهش 2.1 درصدی بیکاری دارد که در مقایسه با کشور که 1.2 بوده نشان از تلاش مضاعف همه بخش‌های اقتصادی و مسؤولان استان در خصوص ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان را دارد.

عزیزی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان‌های زلزله‌زده و بخش روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد، قرار بود مانده اعتبار اشتغال روستایی و عشایری و اعتبار اشتغال ویژه مناطق زلزله‌زده تا پایان ماه‌جاری جذب شود با توجه به اینکه در پایان دی ماه هستیم برخی بانک‌ها موفق شدند اعتبارات را جذب کنند.

این مسؤول اضافه کرد: تا کنون در بحث اشتغال روستایی و عشایری 5 هزار و 900 فرصت شغلی و در بخش مناطق زلزله زده 19 هزار فرصت شغلی برای مردم ایجاد شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار