فریبرز کرمی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت:رانندگان برای نوسازی ناوگان مینی بوس با سن بالای ۳۰ سال تمایلی ندارند.
کد خبر: ۸۱۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 21 January 2020

فریبرز کرمی ضمن اشاره به سن بالای ۳۰ سال ناوگان مینی بوس و عدم تمایل برای نوسازی ناوگان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برای افزایش حق انتخاب مردم هم اکنون در حال جایگزینی نوعی دیگر از ناوگان هستیم. سن ناوگان ما از نظر میانگین کشوری تقریبا متعادل بوده و یکی از عوامل تصادفات و تلفات جاده ای نقص در خودرو و فرسودگی ناوگان است.

وی خاطر نشان کرد:همچنین ناوگان فرسوده با وجود مصرف سوخت بالا از نظر بهره وری و ایمنی در حداقل بوده بطوریکه توانایی انجام بیش از ۵ سفر در ماه را ندارد؛ این درحالیست که تعداد سفر ناوگان حمل و نقل نو به ۱۵ بار در ماه می رسد. استفاده از ناوگان نو به نفع محیط زیست، ذخیره سوخت فسیلی و سرمایه گذار است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه های موجود میان سازمان راهداری، بانک ها و ارگان های ذیربط همچون پخش نفت امیدواریم بتوانیم در راستای ارتقا سطح خدمات و کاهش سن ناوگان حمل و نقل عمومی گام برداریم بطوریکه هم از نظر کیفی ونیز کمی خدمت قابل قبولی به مردم داشته باشیم. همچنین در بخش حمل ونقل عمومی ‌که شامل حمل مسافر و بار بوده اولویت خدمت رسانی به مردم و رضایتمندی آن ها است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان عدم رضایتمندی و نیز شکایت مردم به دلیل وجود دلالان درترمینال های مسافربری ابراز داشت: پس از ۲ سال تلاش و همکاری با شرکت های حمل ونقل، رانندگان، انجمن ها و ارگان های ذیربط توانستیم دلالان حمل و نقل مسافر را به طور قطعی از استان حذف کنیم. در گذشته حضور این دلالان سبب تحمیل قیمت و نرخ اضافی و ایراد ضرر به سرمایه گذاران شده بود که هم‌اکنون با افتخار می توانیم اعلام کنیم که در این زمینه در کشور نمونه هستیم.

کرمی در پایان گفت: حمل و نقل عمومی متاثر از نوسانات بازار بوده و درصورت تغییرات در بازار، هزینه حمل و نقل نیز به مراتب تغییر می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار