فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه طی هشت ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: حدود ۶۰ درصد سرقت‌های صورت گرفته در این مدت توسط پلیس کشف شده است.
کد خبر: ۸۱۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان در قرارگاه مبارزه با سرقت استان که در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، از کاهش 50 درصدی سرقت‌های مسلحانه در کرمانشاه از اول فروردین‌ماه تا پایان آذرماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی اظهار داشت: همچنین در مدت 9 ماهه سرقت به عنف نیز با کاهش 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در این مدت 58 درصد از سرقت‌های انجام شده در زمره سرقت‌های جزئی مانند قطعات و محتویات داخل خودرو و کش رو زنی بوده و 42 درصد سرقت‌ها نیز جزو سرقت‌های مهم مثل منزل، مغازه، خودرو، کیف‌قاپی و ... بوده است.

دزدی در کدام شهرهای استان کرمانشاه بیشتر است؟

وی تصریح کرد: طی 9 ماهه امسال 90 درصد سرقت‌های انجام شده در چهار شهرستان کرمانشاه با 77 درصد، اسلام‌آباد غرب با هفت درصد و کنگاور و صحنه هر کدام با سه درصد رخ داده و 10 درصد باقی‌مانده نیز مربوط به بقیه شهرستان‌های استان بوده است.

جاویدان با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه، حدود 60 درصد سرقت‌های صورت گرفته توسط پلیس کشف شده است، گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد نشان می‌دهد.

2.6 درصد از کل سرقت‌های کشور در کرمانشاه اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس استان کرمانشاه، همچنین از رشد 14 درصدی دستگیری سارقان و افراد مالخر طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و برابری کشفیات سرقت‌های مسلحانه صورت گرفته در این مدت خبر داد و گفت: بیشترین سرقت‌های کشف شده در حوزه شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، صحنه و هرسین اتفاق افتاده است.

وی گفت: 2.6 درصد از کل سرقت‌های کشور در کرمانشاه اتفاق می‌افتد و در مقابل 2.3 درصد کشفیات سرقت‌ها نیز مربوط به این استان است.

جاویدان با بیان اینکه موضوع سرقت یکی از شاخص‌های ارزیابی امنیت به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: پلیس تلاش می‌کند با مبارزه جدی با این پدیده شاخص‌های امنیتی را ارتقا بخشیده و شرایط مطلوب‌تری را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: سرقت یکی از معضلاتی است که امنیت روانی افراد جامعه را دچار اختلال کرده و تا مدت‌ها روحیه آن‌ها و اطرافیانشان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جاویدان در پایان خواستار ورود همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از پدیده سرقت شد و گفت: پلیس حاضر است آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار