امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه، گفت: تا کنون ۴ کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان شناسایی شده و در همین راستا ۱۱۰۰ معدومی داشتیم.
کد خبر: ۸۱۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 22 January 2020

امید حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون 4 کانون شناسایی شده که یکی از آن ها در شهرستان صحنه و باقی در کنگاور بوده است.

وی افزود:این ویروس که میان طیور بومی اتفاق افتاده و تا کنون حدود ۱۱۰۰ معدومی در این راستا داشته ایم، همکاران ما به صورت شبانه روزی شعاع حدودا ۱۰ کیلومتر طیور را پایش می‌کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: به همشهریان توصیه می کنیم از خرید و مصرف انواع طیور مرغ و بوقلمون به صورت زنده خودداری کنند، به این دلیل که احتمال خطر آفرینی برای خود و خانواده شان بالاست.

وی تاکید کرد: همچنین بهتر است از مرغ های کشتار شده در کشتار گاه ها و مرغ های بسته بندی شده استفاده کنند، مرغ های زنده و طیوری که به صورت زنده در گوشه و کنار شهر عرضه می شوند، به دلیل اینکه هویت شان مشخص نیست احتمال آلودگی به این بیماری را دارند.

حاج محمدی با بیان اینکه ویروس آنفولانزا در کشور و استان ما وجود دارد، بیان داشت: از نظر آنفولانزا پاک نیستیم و به واحدهای صنعتی، تخم گذار، مرغ مادر همچنین واحدهای صنعتی گوشتی اعلام کرده ایم که شرایط قرنطینه ای و بهداشتی شدیدی را رعایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار