معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، از ایجاد یک‌هزار زنبورستان جدید در استان خبر داد و گفت: انتظار داریم، ۲ هزار شغل از این زنجیره ایجاد شود.
کد خبر: ۸۱۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، هدایت حاتمی امروز در جلسه بررسی طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در زنجیره ارزش عسل که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این زنجیره، راهبران و فعالان این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: زنجیره عسل یکی از 40 زنجیره ارزش مهم و دارای مزیت اقتصادی در استان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در این زمینه، چشم‌انداز مطلوبی در استفاده صحیح از این زنجیره ارزش در زمینه ایحاد اشتغال، صادرات، برندسازی و تبدیل کرمانشاه به قطب عسل متصور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: براساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده بر روی سه هدف ترمیم و تجهیز یک‌هزار زنبورستان فعلی، ایجاد 20 کارگاه تولید و بسته‌بندی عسل و نیز ایجاد یک‌هزار زنبورستان جدید تمرکز کرده‌ایم و انتظار داریم 2 هزار شغل از این زنجیره ایجاد شود.

وی اظهار داشت: برای موفقیت در این زنجیره‌ها، توجه جدی به مسئله آموزش بسیار اهمیت دارد و در این راستا تربیت افراد ماهر، آموزش دیده‌ و دارای ایده‌های جدید در رسیدن به اهداف مورد نظر در این زنجیره بسیار تاثیرگذار است.

معاون استاندار در پایان، اضافه کرد: در استان کرمانشاه به دلیل تنوع آب و هوا و اقلیم‌های مختلف و پوشش گیاهی مختلفی که وجود دارد تنوع بسیار زیادی در زمینه تولید انواع عسل با خاصیت‌های متفاوت وجود دارد و همین ظرفیت می‌تواتد در تبدیل شدن استان به یک قطب قوی در تولید عسل موثر باشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار