مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از بهره‌مندی بیش از یک میلیون نفر از خدمات سرپایی مراکز تامین اجتماعی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،میثم حجتی پور اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۶۰ هزار نفر از خدمات سرپایی مراکز تأمین اجتماعی در سطح استان کرمانشاه بهره مند شدند.

وی افزود: طی این مدت ۱۰ هزار نفر در بیمارستان شهدا بستری شدند که شمار آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته و نیز ضریب اشغال تخت در در این بیمارستان ۳.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در بیمارستان حضرت معصومه (س) نیز ۸۵۰۰ مراجعه کننده داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است و ضریب اشغال تخت در این بیمارستان ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کرمانشاه منفی است، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش زایمان در سطح استان، شمار زایمان در بیمارستان حضرت معصومه (س) هشت درصد کاهش یافته است.

حجتی پور گفت: با وجود اینکه آمار زایمان در بیمارستان حضرت معصومه کاهش یافته ضریب اشغال تخت در این بیمارستان بیشتر شده و این حاکی از افزایش شمار جراحی زنان و کودکان نسبت به سال قبل بوده است.

وی با اشاره به افزایش ضریب تخت‌های بستری افزود: ایجاد خدمات بیمارستانی کاری سخت است زیرا نیازمند ارتقای هتلینگ و امکانات مراقبتی بعد جراحی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه عنوان کرد: درصدد احداث پروژه اورژانس بیمارستان شهدا با متراژ ۱۶۰۰ متر طی دو سال آینده هستیم که از نظر مساحت چهار برابر اورژانس فعلی این بیمارستان است.

این مسئول با اعلام اینکه روزانه ۸۰۰ پرس پخت غذای گرم در بیمارستان شهدا تهیه می‌شود، بیان کرد: همچنین ساخت آشپزخانه بیمارستان شهدا در حال انجام است.

حجتی پور با تاکید بر اینکه بر اساس سطح تعریف شده امکانات در هر دو بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) کافی است، گفت: با توجه به اینکه در سطح استان دستگاه ام آر آی نداریم امیدواریم با ساخت اورژانس جدید فضای فیزیکی مهیا شود تا بتوانیم دستگاه آم آر آی را نصب کنیم.

وی افزود: در بیمارستان‌های شهدا و حضرت معصومه (س) خدمات تخصصی جراحی عمومی، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، چشم، داخلی، عفونی، قلب، زنان، کودکان، رادیولوژی، پاتولوژی، ارولوژی ارائه می‌شود همچنین در تمام مراکز زیر مجموعه دندان پزشکی، پزشک عمومی و خدمات آزمایشگاهی داریم.

حجتی پور با بیان اینکه ساخت درمانگاه‌های تأمین اجتماعی بر اساس شمار بیمه شدگان انجام می‌شود، گفت: درصدد تأمین زمین برای ساخت درمانگاه در شهرستان‌های سرپل ذهاب و کنگاور هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طی دو سال اخیر سه درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان‌های سنقر، پاوه و جوانرود ساخته شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار