معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: هر یک میلیارد دلار واردات، ۵۰هزار فرصت شغلی را به خارج منتقل می کند در حالیکه می توان حداقل 50 درصد آن را در داخل تولید کنیم.
کد خبر: ۸۱۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ 22 January 2020

حسن قاضی عسگر  در نشست خبری افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات وابسته و دومین نمایشگاه بین المللی دارو، صنایع و خدمات وابسته که در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی دیر اقدام شد و دلیل این بود که با تخصیص ارز ارزان، تولیدکننده داخلی توان رقابت نداشت، در حالیکه تولید تجهیزات زمانی رونق گرفت که ارز تک نرخی شد.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد باید حساب شده و با سیاست های درست پیش رویم تا بتوان به تمام برنامه ریزی های خود برسیم.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد که هرسال بهتر از سال قبل و با روندی رو به رشد، درصد بالایی از نیاز بازار را از داخل کشور تامین کنیم.

وی تصریح کرد: هر یک میلیارد دلار واردات، ۵۰هزار فرصت شغلی را به خارج منتقل می کند، در حالیکه می توان حداقل ۵۰ درصد آن را در داخل تولید کنیم.

قاضی عسگر خطاب به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: تمام تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی باید هدف را صادرات قرار دهند و اکنون بهترین بازار صادراتی، اوراسیا است.

وی در پایان یادرآور شد: با اصلاح سیاست های مدیریتی و یارانه ای می توان اصفهان را به جایگاه بهتری رساند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار